Mehmet Nuri BİNGÖL
Köşe Yazarı
Mehmet Nuri BİNGÖL
 

NEFSİ YENMEK VE KORONAYI YENMEK. HANGİSİ ZOR?

<div style="color: rgb(34, 34, 34); font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small;">Kimilerine &ccedil;ok klişe gelebilen s&ouml;z d&uuml;ş&uuml;ncemden bir not halinde fışkırmış ifade değil...<br /> &nbsp;&nbsp; Pek &ccedil;ok m&uuml;nevver ve Allah dostu zatın nasihat verirken &ldquo;Ey nefsim!&rdquo; biye başlaması ne manidardır.<br /> &nbsp;&nbsp; &ldquo; Ey kardeş! Benden birka&ccedil; nasihat istedin. Sen bir asker olduğun i&ccedil;in, askerlik temsilatiyle, sekiz hikayecilikler ile birka&ccedil; hakikatı nefsimle beraber dinle. &Ccedil;&uuml;nk&uuml;; ben nefsimi herkesten ziyade nasihata muhta&ccedil; g&ouml;r&uuml;yorum. Vaktiyle sekiz ayetten istifade ettiğim &lsquo;sekiz s&ouml;z&rsquo;&uuml;, biraz uzunca nefsime demiştim. Şimdi kısaca ve avam lisaniyle nefsime diyeceğim. Kim isterse beraber dinlesin.&rdquo; ( Nursi Said, S&ouml;zler, shf. 5, RNK Neşriyat)<br /> &nbsp;&nbsp; Risale-i Nur namındaki - m&uuml;ellifinin diliyle- &ldquo;Kur&rsquo;an&rsquo;ın nurani ayetlerinden alınan ilhamla telif edilmiş (yazılmış)&rdquo;&nbsp; ve &ldquo;bir nevi tefsir&rdquo; olan İslam- İman k&uuml;lliyatının, iman hizmetiyle şekillenmiş mesleğinin ilk eseri S&ouml;zler&rsquo;in başına alınmış bu ifadeler, aynı zamanda her tebliğciye de yol g&ouml;sterir mahiyette.<br /> &nbsp;&nbsp; &ldquo; M&uuml;&rsquo;min veya inanmayana seslenirken bile kendinizi dışarıda tutmayıp, ilk muhatap &lsquo;Nefs-i emmare&rdquo;niz olmalıdır!..&rdquo;<br /> &nbsp;&nbsp; *****<br /> &nbsp;&nbsp; &Ccedil;ok zaman hatırlarım.<br /> &nbsp;&nbsp; &quot;Yazılan S&ouml;zler tasavvur değil tasdiktir; teslim değil, imandır; m&acirc;rifet değil, şehadettir, şuhuddur; taklid değil tahkiktir; iltizam değil, iz&rsquo;andır; tasavvuf değil hakikattır; d&acirc;va değil, d&acirc;va i&ccedil;inde b&uuml;rhandır.&rdquo; (Mektubat, 376)<br /> &nbsp;&nbsp; &ldquo;&Uuml;mmet-i İslamiye&rsquo;nin ahkam-ı diniyede g&ouml;sterdiği teseyy&uuml;b ve ihmalin bence en m&uuml;him sebebi şudur:<br /> &nbsp;&nbsp; Erk&acirc;n ve ahk&acirc;m-ı zaruriye ki, &ndash; y&uuml;zde doksandır- bizzat Kur&rsquo;an&rsquo;ın ve Kur&rsquo;an&rsquo;ın tefsiri mahiyetinde olan s&uuml;nnetin malıdır. İ&ccedil;tihad&icirc; olan mesail-i hilafiye ise, y&uuml;zde on nisbetindedir. Kıymet&ccedil;e mesail-i hilafiye ile erk&acirc;n ve ahk&acirc;m-ı zaruriye arasında azim tefav&uuml;t vardır. Mes&rsquo;ele-i i&ccedil;tihadiye altun ise, &ouml;teki birer elmas s&uuml;tundur. Acaba doksan elmas s&uuml;tununu on altunun himayesine vermek, mezcedip t&acirc;bi kılmak caiz midir?&rdquo; ( Asar-ı Bed&rsquo;iyye, S&uuml;nuhat, shf:141)<br /> &nbsp;&nbsp; B&ouml;ylesi &ldquo;muhakeme&rdquo; anlarımda baş vurduğum baş ucu kaynağım , &ldquo;D&acirc;va i&ccedil;inde b&uuml;rhan&rdquo; denilen Risale-i Nur&rsquo;un şu ya da bu &ldquo;m&uuml;teferrik&rdquo; meselesi değil, B&Uuml;T&Uuml;N K&Uuml;LLİYATI.<br /> &nbsp; Zira bir k&uuml;lliyat sahibinin dediklerini anlamanın yolu, tek tek yazdığı c&uuml;mle ve metinleri fehmetmek değil, k&uuml;lliyatında o konuda yazdığı b&uuml;t&uuml;n bahisleri MUHAKEME edip hads s&uuml;rat ve halinde h&uuml;k&uuml;m &ccedil;ıkarmaktır.<br /> &nbsp;&nbsp; &Ccedil;&uuml;nk&uuml; hem &ldquo;Kur&rsquo;an&rsquo;ın hakiki m&uuml;fessiri olan S&uuml;nnet&rdquo;i yani hadisleri, bu zamanın anlayabileceği tarzda ve ehl-i s&uuml;nnet ve&rsquo;l-cemaat &acirc;limlerinin izahlarına tam mutabık olarak izah eden elbet Bedi&uuml;zzaman Said Nurs&icirc;; Nur &Uuml;stad. (RA) Bunun şahidi ve musaddıkı ehlihak y&uuml;zlerce ALİM...<br /> &nbsp;&nbsp; Yeter ki bakmasını, okumasını, metin tahlili usul&uuml;n&uuml; bilelim de, &ldquo;Hakkın hatırı &acirc;lidir, hi&ccedil; bir hatıra feda edilmez!&rdquo; d&uuml;sturunu şiar edinelim; yeter ki &ldquo;m&uuml;frit h&uuml;sn&uuml; zan&rdquo;la, şu ya da bu şahsın izahına uymuyor diye, meseleleri kendi &ldquo;kafa feneri&rdquo;mizle anlamaya ya da &ldquo;se&ccedil;kincilik&rdquo; yapmaya kalkışmayalım.<br /> &nbsp;&nbsp; *****<br /> &nbsp;&nbsp; Misal olması i&ccedil;in meseleyi hatırlatalım.<br /> &ldquo;Eğer muhabbet, kendi esbabının r&uuml;chaniyetine g&ouml;re bir kalbde hakik&icirc; bulunsa, o vakit adavet mecaz&icirc; olur; acımak suretine inkılab eder. Evet m&uuml;&rsquo;min, kardeşini sever ve sevmeli. Fakat fenalığı i&ccedil;in yalnız acır. Tahakk&uuml;mle değil, belki l&uuml;tufla ıslahına &ccedil;alışır. Onun i&ccedil;in nass-ı had&icirc;s ile: &ldquo;&Uuml;&ccedil; g&uuml;nden fazla m&uuml;&rsquo;min m&uuml;&rsquo;mine k&uuml;s&uuml;p kat&rsquo;-ı m&uuml;k&acirc;leme etmeyecek.&rdquo;<br /> Eğer esbab-ı adavet galebe &ccedil;alıp, adavet hakikatıyla bir kalbde bulunsa; o vakit muhabbet mecaz&icirc; olur, tasannu&rsquo; ve temelluk suretine girer.<br /> Ey insafsız adam! Şimdi bak ki: M&uuml;&rsquo;min kardeşine kin ve adavet ne kadar zul&uuml;md&uuml;r. &Ccedil;&uuml;nki nasılki sen &acirc;di k&uuml;&ccedil;&uuml;k taşları, K&acirc;&rsquo;be&rsquo;den daha ehemmiyetli ve Cebel-i Uhud&rsquo;dan daha b&uuml;y&uuml;k desen, &ccedil;irkin bir akılsızlık edersin. Aynen &ouml;yle de: K&acirc;&rsquo;be h&uuml;rmetinde olan iman ve Cebel-i Uhud azametinde olan İsl&acirc;miyet gibi &ccedil;ok evsaf-ı İsl&acirc;miye; muhabbeti ve ittifakı istediği halde, m&uuml;&rsquo;mine karşı adavete sebebiyet veren ve &acirc;di taşlar h&uuml;km&uuml;nde olan bazı kusuratı, iman ve İsl&acirc;miyete tercih etmek, o derece insafsızlık ve akılsızlık ve pek b&uuml;y&uuml;k bir zul&uuml;m olduğunu aklın varsa anlarsın&hellip;&rdquo; (Mektubat, 263- 264)<br /> &nbsp;&nbsp; Metnin b&uuml;t&uuml;n&uuml;n&uuml; almamın sebebi şu. Bir metni kavramak i&ccedil;in onun sadece bir paragrafını anlamak k&acirc;fi değildir- erbabınca bilindiği &uuml;zere... İtiraz eden sesleri hemen duyuyor gibiyim.<br /> &nbsp;&nbsp; &ldquo;Risale&rsquo;ler normal bir metin değil ki&hellip;&rdquo;<br /> Evet, amenna, neam&hellip; &ldquo;Bu zamanın dertlerine tam &ccedil;are&rdquo; olabilecek (olacak) ve M&uuml;ceddid-i Zaman olan Nur &Uuml;stad Bedi&uuml;zzaman Said Nursi&rsquo;ye (Ra) &ldquo;Kur&rsquo;an&rsquo;ın feyziyle&rdquo; (yani KUR&#39;AN ilhamıyla) yazılan eser k&uuml;lliyatı. &Ouml;yle bir k&uuml;lliyat ki 350-400 Ayet&rsquo;ten muktabes, &Uuml;stad&rsquo;ın tabiriyle bir meselesini telif zamanında, &ldquo;İki y&uuml;z Ayet&rdquo;in imdadına yetiştirildiği ve &ldquo;ihtiyaca binaen&rdquo; yazdırılmış bir eser k&uuml;lliyatı.<br /> &nbsp;&nbsp; Yukarıya iktibas ettiğimiz meselede men edilen &ldquo;k&uuml;s kalma&rdquo; hadisesinin şahsi, ferdi, c&uuml;z&rsquo;i mevzularda olduğu &ndash;mantıken dahi- o kadar bedihi ki, İmam-ı Nevevi hazretlerinin Hadis&rsquo;e verdiği mana bilinmese dahi, metni b&uuml;t&uuml;n&uuml;yle okumak ve d&uuml;ş&uuml;nmek yeter. &Ccedil;&uuml;nk&uuml; &Uuml;stad, dini mevzudaki hatayı, &ldquo;İsl&acirc;miyet gibi &ccedil;ok evsaf-ı İsl&acirc;miye; muhabbeti ve ittifakı istediği halde, m&uuml;&rsquo;mine karşı adavete sebebiyet veren ve &acirc;di taşlar h&uuml;km&uuml;nde olan bazı kusuratı, iman ve İsl&acirc;miyete tercih etmek&rdquo; c&uuml;mlesiyle tasrih ediyor. &ldquo;Kabe h&uuml;rmetinde olan&rdquo; iman ve İslamiyet a&ccedil;ısından bir hataya karşı, m&uuml;&rsquo;minin şiarı mesafeli durarak ona &ldquo;aksulamelini&rdquo; g&ouml;stermesidir ki Hadis, bunu dahi imanın en d&uuml;ş&uuml;k derecesi diye izah buyuruyor.<br /> &nbsp;&nbsp; &ldquo;Belki ben de ifsad ediyorum. O halde, siz mihenge vurmadan almayınız.&rdquo; İfadesi da muhterem M&uuml;ellifin. O &ldquo;miheng&rdquo;in ne olduğu da mezkur makalenin diğer c&uuml;zlerinde ayan beyan bellidir.<br /> &nbsp;&nbsp; Zaten makalenin baş kısmına alınan, &ldquo;Allah&rsquo;ın ipine topluca &ndash; camian; fert fert değil- sarılınız, sakın b&ouml;l&uuml;nmeyiniz.&rdquo; (Allah&rsquo;ın ipi olan inzal buyurduğu Kur&rsquo;an&rsquo;a topluca, cemaat olarak (ehl-i s&uuml;nnet vel-cemaat) sarılmazsanız, aranıza tefrika girer.- Mana Nur&rsquo;ul-Beyan tefsirinden) Ayet-i Celilesi ile &ldquo; Elif Lam Mim, Ayetlerinde hi&ccedil; bir ş&uuml;phe bulunmayan Kur&rsquo;an (el-kitab), muttakilere bir hidayet rehberidir.&rdquo; Ayet-i Kerime&rsquo;si &ldquo; miheng&rdquo;in ne olduğunu a&ccedil;ıklamıyor mu?<br /> &nbsp;&nbsp; Bir muhterem yorumcunun dediği, miheng Risale-i Nur&rsquo;un ta kendisidir, ifadesi usuli&rsquo;d-Din&rsquo;e de, mantığa da, Risale&rsquo;nin a&ccedil;ık beyanlarına da uymuyor.<br /> &nbsp;&nbsp; Aklen d&uuml;ş&uuml;nelim; almak istediğimiz bir kumaşın &ouml;l&ccedil;&uuml; &ldquo;birimi&rdquo; bizzat o kumaşın kendisi olabilir mi?</div> <div style="color: rgb(34, 34, 34); font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small;">&nbsp;</div> <div style="color: rgb(34, 34, 34); font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small;">Mehmet Nuri BİNG&Ouml;L&nbsp;</div>
Ekleme Tarihi: 28 Mart 2020 - Cumartesi

NEFSİ YENMEK VE KORONAYI YENMEK. HANGİSİ ZOR?

<div style="color: rgb(34, 34, 34); font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small;">Kimilerine &ccedil;ok klişe gelebilen s&ouml;z d&uuml;ş&uuml;ncemden bir not halinde fışkırmış ifade değil...<br /> &nbsp;&nbsp; Pek &ccedil;ok m&uuml;nevver ve Allah dostu zatın nasihat verirken &ldquo;Ey nefsim!&rdquo; biye başlaması ne manidardır.<br /> &nbsp;&nbsp; &ldquo; Ey kardeş! Benden birka&ccedil; nasihat istedin. Sen bir asker olduğun i&ccedil;in, askerlik temsilatiyle, sekiz hikayecilikler ile birka&ccedil; hakikatı nefsimle beraber dinle. &Ccedil;&uuml;nk&uuml;; ben nefsimi herkesten ziyade nasihata muhta&ccedil; g&ouml;r&uuml;yorum. Vaktiyle sekiz ayetten istifade ettiğim &lsquo;sekiz s&ouml;z&rsquo;&uuml;, biraz uzunca nefsime demiştim. Şimdi kısaca ve avam lisaniyle nefsime diyeceğim. Kim isterse beraber dinlesin.&rdquo; ( Nursi Said, S&ouml;zler, shf. 5, RNK Neşriyat)<br /> &nbsp;&nbsp; Risale-i Nur namındaki - m&uuml;ellifinin diliyle- &ldquo;Kur&rsquo;an&rsquo;ın nurani ayetlerinden alınan ilhamla telif edilmiş (yazılmış)&rdquo;&nbsp; ve &ldquo;bir nevi tefsir&rdquo; olan İslam- İman k&uuml;lliyatının, iman hizmetiyle şekillenmiş mesleğinin ilk eseri S&ouml;zler&rsquo;in başına alınmış bu ifadeler, aynı zamanda her tebliğciye de yol g&ouml;sterir mahiyette.<br /> &nbsp;&nbsp; &ldquo; M&uuml;&rsquo;min veya inanmayana seslenirken bile kendinizi dışarıda tutmayıp, ilk muhatap &lsquo;Nefs-i emmare&rdquo;niz olmalıdır!..&rdquo;<br /> &nbsp;&nbsp; *****<br /> &nbsp;&nbsp; &Ccedil;ok zaman hatırlarım.<br /> &nbsp;&nbsp; &quot;Yazılan S&ouml;zler tasavvur değil tasdiktir; teslim değil, imandır; m&acirc;rifet değil, şehadettir, şuhuddur; taklid değil tahkiktir; iltizam değil, iz&rsquo;andır; tasavvuf değil hakikattır; d&acirc;va değil, d&acirc;va i&ccedil;inde b&uuml;rhandır.&rdquo; (Mektubat, 376)<br /> &nbsp;&nbsp; &ldquo;&Uuml;mmet-i İslamiye&rsquo;nin ahkam-ı diniyede g&ouml;sterdiği teseyy&uuml;b ve ihmalin bence en m&uuml;him sebebi şudur:<br /> &nbsp;&nbsp; Erk&acirc;n ve ahk&acirc;m-ı zaruriye ki, &ndash; y&uuml;zde doksandır- bizzat Kur&rsquo;an&rsquo;ın ve Kur&rsquo;an&rsquo;ın tefsiri mahiyetinde olan s&uuml;nnetin malıdır. İ&ccedil;tihad&icirc; olan mesail-i hilafiye ise, y&uuml;zde on nisbetindedir. Kıymet&ccedil;e mesail-i hilafiye ile erk&acirc;n ve ahk&acirc;m-ı zaruriye arasında azim tefav&uuml;t vardır. Mes&rsquo;ele-i i&ccedil;tihadiye altun ise, &ouml;teki birer elmas s&uuml;tundur. Acaba doksan elmas s&uuml;tununu on altunun himayesine vermek, mezcedip t&acirc;bi kılmak caiz midir?&rdquo; ( Asar-ı Bed&rsquo;iyye, S&uuml;nuhat, shf:141)<br /> &nbsp;&nbsp; B&ouml;ylesi &ldquo;muhakeme&rdquo; anlarımda baş vurduğum baş ucu kaynağım , &ldquo;D&acirc;va i&ccedil;inde b&uuml;rhan&rdquo; denilen Risale-i Nur&rsquo;un şu ya da bu &ldquo;m&uuml;teferrik&rdquo; meselesi değil, B&Uuml;T&Uuml;N K&Uuml;LLİYATI.<br /> &nbsp; Zira bir k&uuml;lliyat sahibinin dediklerini anlamanın yolu, tek tek yazdığı c&uuml;mle ve metinleri fehmetmek değil, k&uuml;lliyatında o konuda yazdığı b&uuml;t&uuml;n bahisleri MUHAKEME edip hads s&uuml;rat ve halinde h&uuml;k&uuml;m &ccedil;ıkarmaktır.<br /> &nbsp;&nbsp; &Ccedil;&uuml;nk&uuml; hem &ldquo;Kur&rsquo;an&rsquo;ın hakiki m&uuml;fessiri olan S&uuml;nnet&rdquo;i yani hadisleri, bu zamanın anlayabileceği tarzda ve ehl-i s&uuml;nnet ve&rsquo;l-cemaat &acirc;limlerinin izahlarına tam mutabık olarak izah eden elbet Bedi&uuml;zzaman Said Nurs&icirc;; Nur &Uuml;stad. (RA) Bunun şahidi ve musaddıkı ehlihak y&uuml;zlerce ALİM...<br /> &nbsp;&nbsp; Yeter ki bakmasını, okumasını, metin tahlili usul&uuml;n&uuml; bilelim de, &ldquo;Hakkın hatırı &acirc;lidir, hi&ccedil; bir hatıra feda edilmez!&rdquo; d&uuml;sturunu şiar edinelim; yeter ki &ldquo;m&uuml;frit h&uuml;sn&uuml; zan&rdquo;la, şu ya da bu şahsın izahına uymuyor diye, meseleleri kendi &ldquo;kafa feneri&rdquo;mizle anlamaya ya da &ldquo;se&ccedil;kincilik&rdquo; yapmaya kalkışmayalım.<br /> &nbsp;&nbsp; *****<br /> &nbsp;&nbsp; Misal olması i&ccedil;in meseleyi hatırlatalım.<br /> &ldquo;Eğer muhabbet, kendi esbabının r&uuml;chaniyetine g&ouml;re bir kalbde hakik&icirc; bulunsa, o vakit adavet mecaz&icirc; olur; acımak suretine inkılab eder. Evet m&uuml;&rsquo;min, kardeşini sever ve sevmeli. Fakat fenalığı i&ccedil;in yalnız acır. Tahakk&uuml;mle değil, belki l&uuml;tufla ıslahına &ccedil;alışır. Onun i&ccedil;in nass-ı had&icirc;s ile: &ldquo;&Uuml;&ccedil; g&uuml;nden fazla m&uuml;&rsquo;min m&uuml;&rsquo;mine k&uuml;s&uuml;p kat&rsquo;-ı m&uuml;k&acirc;leme etmeyecek.&rdquo;<br /> Eğer esbab-ı adavet galebe &ccedil;alıp, adavet hakikatıyla bir kalbde bulunsa; o vakit muhabbet mecaz&icirc; olur, tasannu&rsquo; ve temelluk suretine girer.<br /> Ey insafsız adam! Şimdi bak ki: M&uuml;&rsquo;min kardeşine kin ve adavet ne kadar zul&uuml;md&uuml;r. &Ccedil;&uuml;nki nasılki sen &acirc;di k&uuml;&ccedil;&uuml;k taşları, K&acirc;&rsquo;be&rsquo;den daha ehemmiyetli ve Cebel-i Uhud&rsquo;dan daha b&uuml;y&uuml;k desen, &ccedil;irkin bir akılsızlık edersin. Aynen &ouml;yle de: K&acirc;&rsquo;be h&uuml;rmetinde olan iman ve Cebel-i Uhud azametinde olan İsl&acirc;miyet gibi &ccedil;ok evsaf-ı İsl&acirc;miye; muhabbeti ve ittifakı istediği halde, m&uuml;&rsquo;mine karşı adavete sebebiyet veren ve &acirc;di taşlar h&uuml;km&uuml;nde olan bazı kusuratı, iman ve İsl&acirc;miyete tercih etmek, o derece insafsızlık ve akılsızlık ve pek b&uuml;y&uuml;k bir zul&uuml;m olduğunu aklın varsa anlarsın&hellip;&rdquo; (Mektubat, 263- 264)<br /> &nbsp;&nbsp; Metnin b&uuml;t&uuml;n&uuml;n&uuml; almamın sebebi şu. Bir metni kavramak i&ccedil;in onun sadece bir paragrafını anlamak k&acirc;fi değildir- erbabınca bilindiği &uuml;zere... İtiraz eden sesleri hemen duyuyor gibiyim.<br /> &nbsp;&nbsp; &ldquo;Risale&rsquo;ler normal bir metin değil ki&hellip;&rdquo;<br /> Evet, amenna, neam&hellip; &ldquo;Bu zamanın dertlerine tam &ccedil;are&rdquo; olabilecek (olacak) ve M&uuml;ceddid-i Zaman olan Nur &Uuml;stad Bedi&uuml;zzaman Said Nursi&rsquo;ye (Ra) &ldquo;Kur&rsquo;an&rsquo;ın feyziyle&rdquo; (yani KUR&#39;AN ilhamıyla) yazılan eser k&uuml;lliyatı. &Ouml;yle bir k&uuml;lliyat ki 350-400 Ayet&rsquo;ten muktabes, &Uuml;stad&rsquo;ın tabiriyle bir meselesini telif zamanında, &ldquo;İki y&uuml;z Ayet&rdquo;in imdadına yetiştirildiği ve &ldquo;ihtiyaca binaen&rdquo; yazdırılmış bir eser k&uuml;lliyatı.<br /> &nbsp;&nbsp; Yukarıya iktibas ettiğimiz meselede men edilen &ldquo;k&uuml;s kalma&rdquo; hadisesinin şahsi, ferdi, c&uuml;z&rsquo;i mevzularda olduğu &ndash;mantıken dahi- o kadar bedihi ki, İmam-ı Nevevi hazretlerinin Hadis&rsquo;e verdiği mana bilinmese dahi, metni b&uuml;t&uuml;n&uuml;yle okumak ve d&uuml;ş&uuml;nmek yeter. &Ccedil;&uuml;nk&uuml; &Uuml;stad, dini mevzudaki hatayı, &ldquo;İsl&acirc;miyet gibi &ccedil;ok evsaf-ı İsl&acirc;miye; muhabbeti ve ittifakı istediği halde, m&uuml;&rsquo;mine karşı adavete sebebiyet veren ve &acirc;di taşlar h&uuml;km&uuml;nde olan bazı kusuratı, iman ve İsl&acirc;miyete tercih etmek&rdquo; c&uuml;mlesiyle tasrih ediyor. &ldquo;Kabe h&uuml;rmetinde olan&rdquo; iman ve İslamiyet a&ccedil;ısından bir hataya karşı, m&uuml;&rsquo;minin şiarı mesafeli durarak ona &ldquo;aksulamelini&rdquo; g&ouml;stermesidir ki Hadis, bunu dahi imanın en d&uuml;ş&uuml;k derecesi diye izah buyuruyor.<br /> &nbsp;&nbsp; &ldquo;Belki ben de ifsad ediyorum. O halde, siz mihenge vurmadan almayınız.&rdquo; İfadesi da muhterem M&uuml;ellifin. O &ldquo;miheng&rdquo;in ne olduğu da mezkur makalenin diğer c&uuml;zlerinde ayan beyan bellidir.<br /> &nbsp;&nbsp; Zaten makalenin baş kısmına alınan, &ldquo;Allah&rsquo;ın ipine topluca &ndash; camian; fert fert değil- sarılınız, sakın b&ouml;l&uuml;nmeyiniz.&rdquo; (Allah&rsquo;ın ipi olan inzal buyurduğu Kur&rsquo;an&rsquo;a topluca, cemaat olarak (ehl-i s&uuml;nnet vel-cemaat) sarılmazsanız, aranıza tefrika girer.- Mana Nur&rsquo;ul-Beyan tefsirinden) Ayet-i Celilesi ile &ldquo; Elif Lam Mim, Ayetlerinde hi&ccedil; bir ş&uuml;phe bulunmayan Kur&rsquo;an (el-kitab), muttakilere bir hidayet rehberidir.&rdquo; Ayet-i Kerime&rsquo;si &ldquo; miheng&rdquo;in ne olduğunu a&ccedil;ıklamıyor mu?<br /> &nbsp;&nbsp; Bir muhterem yorumcunun dediği, miheng Risale-i Nur&rsquo;un ta kendisidir, ifadesi usuli&rsquo;d-Din&rsquo;e de, mantığa da, Risale&rsquo;nin a&ccedil;ık beyanlarına da uymuyor.<br /> &nbsp;&nbsp; Aklen d&uuml;ş&uuml;nelim; almak istediğimiz bir kumaşın &ouml;l&ccedil;&uuml; &ldquo;birimi&rdquo; bizzat o kumaşın kendisi olabilir mi?</div> <div style="color: rgb(34, 34, 34); font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small;">&nbsp;</div> <div style="color: rgb(34, 34, 34); font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small;">Mehmet Nuri BİNG&Ouml;L&nbsp;</div>
Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haber111.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.