Mehmet MEMDOĞLU
Köşe Yazarı
Mehmet MEMDOĞLU
 

KCK’nın “Demokratik Özerklik” Aldatmacası-I

<p>PKK/KONGRA-GEL tarafından kabul edilen KCK S&ouml;zleşmesinin 7. Maddesi: <em>&ldquo;K&uuml;rdistan Demokratik Konfederalizminde asıl karar yetkisi k&ouml;y, mahalle ve şehir meclis ve delegelerinindir&hellip; K&uuml;rdistan Demokratik Konfederalizmi bir devlet sistemi değil, halkın devlet olmayan de&shy;mok&shy;ratik sistemidir. Başta kadınlar ve gen&ccedil;ler olmak &uuml;zere halkın t&uuml;m kesimlerinin kendi demok&shy;ratik &ouml;rg&uuml;tlenmesini yarattığı politikayı doğrudan ve &ouml;zg&uuml;r-eşit konfederasyon yurttaşlığı temelinde, yerelde kendi &ouml;zg&uuml;r yurttaşlık meclislerinde yaptığı bir sistemdir&hellip; Demokratik Konfederalizm, d&ouml;rt par&ccedil;aya b&ouml;l&uuml;nm&uuml;ş ve d&uuml;nyanın her tarafına yayılmış olan K&uuml;rt halkının demokratik birliğinin ifadesidir&rdquo;</em>&nbsp; şeklindedir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&Ouml;calan&rsquo;ın yakalanmasından sonra PKK&rsquo;da hızlı bir değişim ve d&ouml;n&uuml;ş&uuml;m ger&ccedil;ekleşmişti. Bu d&ouml;n&uuml;ş&uuml;m, avukatları aracılığıyla &ouml;rg&uuml;te ulaştırılan &Ouml;calan&rsquo;ın Avukat G&ouml;r&uuml;şme Notları&rsquo;nda sıklıkla değindiği &ldquo;Demokratik Cumhuriyet&rdquo; fikriydi.&nbsp;&nbsp; &ldquo;Demokratik Cumhuriyet&rdquo; fikri sırasıyla; &ldquo;Demokratik Uygarlık&rdquo;, &ldquo;Demokratik Ekolojik Toplum&rdquo; gibi ifadelerle a&ccedil;ıklanmaya &ccedil;alışılmıştır. KCK s&ouml;zleşmesinin 11. Maddesi gereğince (KCK&rsquo;nın kurucusu ve &Ouml;nderi, Abdullah &Ouml;calan&rsquo;dır. Ekolojiye ve cinsiyet &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml;ne dayalı demokrasinin felsefik, teorik ve stratejik kuramcısıdır. Her alanda b&uuml;t&uuml;n halkı temsil eden &ouml;nderlik kurumudur) &Ouml;calan&rsquo;a atfedilen &ldquo;y&uuml;celik&rdquo; sebebiyle de bu kavramlar yeterince tartışılmadı.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong><em>&ldquo;Demokratik &Ouml;zerkliği ş&ouml;yle izah edebiliriz; Demokratik ulus bir ruh ise, demokratik &ouml;zerklik de bedendir. Demokratik &ouml;zerklik demokratik ulus inşasının ete kemiğe b&uuml;r&uuml;nm&uuml;ş halidir, onun somutlaşmış bedenleşmiş halidir&rdquo; </em></strong>diyerek tarif eden &Ouml;calan, &nbsp;18 Ağustos 2010 tarihli avukat g&ouml;r&uuml;şme notunda &ldquo;Demokratik &Ouml;zerkliğin&rdquo; (Siyasi Boyut, Hukuki Boyut, Ekonomik Boyut, K&uuml;lt&uuml;rel Boyut, &Ouml;z Savunma Boyutu, Diplomasi Boyutu)&nbsp; altı boyutlu olduğunu belirtmiştir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Merkezi Kandil&rsquo;de olan ve PKK&rsquo;nın kontrol&uuml; altındaki yazılı ve g&ouml;rsel meydanın tamamını sevk ve idare eden &ldquo;Abdullah &Ouml;calan Sosyal Bilimler Akademisi&rdquo;, &Ouml;calan&rsquo;ın belirlediği bu altı boyutun i&ccedil;eriğine ilişkin hazırladığı metinleri ayrıntılı bir şekilde inceleme imk&acirc;nı bulduk. &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Demokratik &Ouml;zerkliğin Siyasi Boyutu: </strong>Abdullah &Ouml;calan Sosyal Bilimler Akademisi demokratik &ouml;zerkliği, <em>&ldquo;K&uuml;rt halkının kendi demokrasisini kurma ve kendi toplumsal sistemini organize etme hareketi&rdquo; olarak tanımlamakta. &nbsp;Devamında ise &ldquo;Toplumun siyasal, sosyal, ekonomik, k&uuml;lt&uuml;rel, inan&ccedil; ve mezhepsel, etnik, cinsiyet &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml;ne dayalı, ekolojik, kom&uuml;nal alandaki &ouml;rg&uuml;tlenmelerinin birliği ve &ouml;rg&uuml;tlenmiş toplumun kendi kendini y&ouml;netme organizasyonudur&rdquo;</em> diyerek ifade etmektedir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Kendilerine sorgusuz-sualsiz biat etmiş, PKK&rsquo;yı ve &Ouml;calan&rsquo;ı ilahlaştırmış b&ouml;lge insanının &ouml;rg&uuml;tlenmesine ilişkin olarak da <em>&ldquo;Bu noktada &ouml;zerkliğin demokratik siyaset temelinde işlerlik kazanması olmazsa olmaz kabilinden ele alınırken, kendini klasik devlet&ccedil;i siyaset ger&ccedil;eğinden belirgin &ccedil;izgilerle ayırması zorunludur. Onun i&ccedil;in de yurttaş meclisleri, kent meclisleri, mahalle, b&ouml;lge, sokak meclisleri, kom&uuml;nler, kadın ve gen&ccedil;lik &ouml;rg&uuml;tlenmeleri, meslek kuruluşları, dini, etnik &ouml;rg&uuml;tlenmeler &uuml;zerinden geniş bir tartışma ve kararlaşma s&uuml;reci ortaya &ccedil;ıkarmak şarttır. Meclisler meclisi olarak ortaya &ccedil;ıkacak &ouml;zerk b&ouml;lge meclisi b&ouml;ylece demokratik bir i&ccedil;eriğe kavuşabilir ve halkın demokratik iradesini temsil edebilir&rdquo;</em> diyerek &ccedil;oluk-&ccedil;ocuk, kadın ve yaşlıları <strong>&ldquo;&ouml;zy&ouml;netim&rdquo;</strong> aldatmacası adı altında, canlı kalkan olarak kullanmaktan geri kalmamaktadırlar.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Bug&uuml;n Doğu ve G&uuml;neydoğu b&ouml;lgelerindeki bir&ccedil;ok il ve il&ccedil;enin cadde ve sokaklarında iş makineleriyle kazılan hendekler, mahallelerden başlanılarak, yerleşim birimlerindeki devlet otoritesini boşa &ccedil;ıkarma girişimleri, bu tanımlamanın kapsamında değerlendirilebilir.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Demokratik &Ouml;zerkliğin Hukuki Boyutu</strong>, s&ouml;z&uuml;m ona &ldquo;&ouml;zy&ouml;netimlerini&rdquo; ilan eden PKK yandaşlarının devlet ile olan ilişkilerinin şekil ve &ccedil;er&ccedil;evesine y&ouml;neliktir. Bu da şu şekilde izah ediliyor: <em>&ldquo;&Ouml;zerklik derken, &ouml;z&uuml; itibarıyla sorduğumuz soru şudur; devlet ve demokrasi g&uuml;&ccedil;leri arasında nasıl bir hukuksal ilişki? Toplumun kendini sadece devletle olan ilişkileri d&uuml;zenleyen hukuki kurallarla sınırlamadan, devlet dışı olan ve &ouml;z&uuml;nde ahlaka dayanan &ouml;z &ouml;rg&uuml;tlenmelerini geliştirmeleri; &ouml;zg&uuml;rl&uuml;k i&ccedil;in, eşitlik i&ccedil;in ve ger&ccedil;ek kurtuluş i&ccedil;in olmazsa olmazdır. Toplum yaşamına dikkatle bakıldığında, t&uuml;m toplumlarda işlerin, toplumsal yaşamın hukukla değil daha &ccedil;ok da ahlakla y&uuml;r&uuml;t&uuml;ld&uuml;ğ&uuml;, &ouml;rg&uuml;tlendirildiği g&ouml;r&uuml;l&uuml;r. Ahlak, toplum yaşamı i&ccedil;in bir har&ccedil; g&ouml;revindedir. Toplum olmayı sağlayan asıl olgu hukuk değil, ahlaktır.&rdquo; </em></p> <p>&nbsp;</p> <p>Esin kaynağı &ldquo;Bilimsel Sosyalizm&rdquo; olan ahlak yoksunu silahlı bir &ouml;rg&uuml;t&uuml;n, ahlak kurallarını hukukun &uuml;st&uuml;nde g&ouml;rmeye &ccedil;alışması ancak ve ancak &ldquo;Bilimsel Feodalizm&rdquo; olarak adlandırılabilir.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Demokratik &Ouml;zerkliğin Ekonomik Boyutu: </strong>&Ouml;rg&uuml;t, emeğin &ouml;zg&uuml;rleşmesinin sosyalizm ile m&uuml;mk&uuml;n olabileceğini, bunun i&ccedil;in de kapitalist sistemde metaya d&ouml;n&uuml;şt&uuml;r&uuml;len emeğin sosyalizm ile karşılığını alabileceğini iddia etmektedir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>PKK-KCK&rsquo;ya g&ouml;re, <em>&ldquo;&Ouml;zel m&uuml;lkiyetin kanunlarla dokunulmaz kılınması, onun kutsallığını ifade etmez. Her ne kadar Kutsal Kitap &lsquo;&ccedil;almayacaksınız&rsquo; diye emretse de, bu emir, emeksiz sahiplenmenin t&uuml;m&uuml;n&uuml; ifade etmez. &lsquo;&Ccedil;almayacaksınız&rsquo;dan kasıt, m&uuml;lkiyeti dokunulmaz kılmaktan başka bir şey değildir. Dokunulmaması gereken şey, eğer tanrı emri olarak dile gelmişse, en kirli şey kirinden arınmış, en lanetli şey kutsal kılınmış olur. İster kutsal kitaplardaki bu yaklaşımla olsun, ister Hamurabi kanunlarındaki hukuksal yaptırımlarla olsun, koruma altına alınan aslında &lsquo;t&uuml;m k&ouml;t&uuml;l&uuml;klerin kaynağı&rsquo; olan m&uuml;lkiyetin &ouml;zel niteliğidir. &Ouml;zel m&uuml;lkiyet kutsal değil, hırsızlıktır.&rdquo;</em> Bu tanımlama şu manaya geliyor. &Ouml;calan&rsquo;ın ( KCK&rsquo;nın) &ldquo;Demokratik &Ouml;zerkliği&rdquo;nde &ouml;zel m&uuml;lkiyetin yeri yoktur.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Devamında ise <em>&ldquo;Demokratik &Ouml;zerkliğin &ouml;zel m&uuml;lkiyete ilişkin yaklaşımı; &ouml;zel m&uuml;lkiyetin varlığını kabul etmek ama onu teşvik edici- &ouml;zendirici uygulamalardan ka&ccedil;ınmak kadar tekelleşmeyi i&ccedil;eren &ouml;zel m&uuml;lkiyeti kabul etmemek, buna karşı durmak esas olmaktadır. &Ouml;zel m&uuml;lkiyeti tamamen reddetmek fazla ger&ccedil;ek&ccedil;i değildir.&rdquo;</em> tanımlamasıyla da PKK tarafından bir&ccedil;ok konuda yapıldığı gibi, birbiriyle y&uuml;zde y&uuml;z &ccedil;elişen ifadeler kullanılarak, zihinler bulandırılmaya devam edilmektedir.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p><em>&ldquo;Grup ya da topluluk m&uuml;lkiyeti veya ekonomisinden kastımız; tekelleşmeyi hedeflemeyen, azami k&acirc;rı esas almayan, kontrol&uuml; kendi elinde olan, &uuml;retimle bağ i&ccedil;inde olan, kendine yeterliliği esas alan toplumsal ihtiya&ccedil;lar &uuml;zerinden ger&ccedil;ekleştiği i&ccedil;in kullanım değerini esas alan bir ekonomi ya da m&uuml;lkiyettir.&rdquo;</em> ifadesi ile aslında PKK&rsquo;nın da kapitalizmi t&uuml;mden ink&acirc;r etmediği bir ekonomik modeli hedeflediği ortaya &ccedil;ıkmaktadır.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;PKK-KCK&rsquo;nın demokratik &ouml;zerkliğin ekonomik boyutunun anlatıldığı metnin en can alıcı c&uuml;mlesi ise <strong><em>&ldquo;Elektrik enerjisinin elde edilmesi, yine sulu tarımın yapılabilmesi i&ccedil;in baraj yapılması ka&ccedil;ınılmazdır&rdquo;</em></strong> ifadesidir. PKK, bu noktadaki samimiyetsizliğini bir kez ortaya &ccedil;ıkmaktadır.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Eylemleri nedeniyle b&ouml;lgede devam eden baraj inşaatlarını durdurma noktasına getiren, şantiyelerdeki ara&ccedil; ve iş makinelerini yakan PKK&rsquo;nın kendisi değil midir?</p> <p>&nbsp;</p> <p>KCK&rsquo;nın <strong>&ldquo;Demokratik &Ouml;zerklik&rdquo;</strong> aldatmacasının diğer boyutlarını (K&uuml;lt&uuml;rel, &Ouml;z Savunma ve Diplomasi) yazının ikinci b&ouml;l&uuml;m&uuml;nde ele alacağız.</p>
Ekleme Tarihi: 24 Ağustos 2015 - Pazartesi

KCK’nın “Demokratik Özerklik” Aldatmacası-I

<p>PKK/KONGRA-GEL tarafından kabul edilen KCK S&ouml;zleşmesinin 7. Maddesi: <em>&ldquo;K&uuml;rdistan Demokratik Konfederalizminde asıl karar yetkisi k&ouml;y, mahalle ve şehir meclis ve delegelerinindir&hellip; K&uuml;rdistan Demokratik Konfederalizmi bir devlet sistemi değil, halkın devlet olmayan de&shy;mok&shy;ratik sistemidir. Başta kadınlar ve gen&ccedil;ler olmak &uuml;zere halkın t&uuml;m kesimlerinin kendi demok&shy;ratik &ouml;rg&uuml;tlenmesini yarattığı politikayı doğrudan ve &ouml;zg&uuml;r-eşit konfederasyon yurttaşlığı temelinde, yerelde kendi &ouml;zg&uuml;r yurttaşlık meclislerinde yaptığı bir sistemdir&hellip; Demokratik Konfederalizm, d&ouml;rt par&ccedil;aya b&ouml;l&uuml;nm&uuml;ş ve d&uuml;nyanın her tarafına yayılmış olan K&uuml;rt halkının demokratik birliğinin ifadesidir&rdquo;</em>&nbsp; şeklindedir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&Ouml;calan&rsquo;ın yakalanmasından sonra PKK&rsquo;da hızlı bir değişim ve d&ouml;n&uuml;ş&uuml;m ger&ccedil;ekleşmişti. Bu d&ouml;n&uuml;ş&uuml;m, avukatları aracılığıyla &ouml;rg&uuml;te ulaştırılan &Ouml;calan&rsquo;ın Avukat G&ouml;r&uuml;şme Notları&rsquo;nda sıklıkla değindiği &ldquo;Demokratik Cumhuriyet&rdquo; fikriydi.&nbsp;&nbsp; &ldquo;Demokratik Cumhuriyet&rdquo; fikri sırasıyla; &ldquo;Demokratik Uygarlık&rdquo;, &ldquo;Demokratik Ekolojik Toplum&rdquo; gibi ifadelerle a&ccedil;ıklanmaya &ccedil;alışılmıştır. KCK s&ouml;zleşmesinin 11. Maddesi gereğince (KCK&rsquo;nın kurucusu ve &Ouml;nderi, Abdullah &Ouml;calan&rsquo;dır. Ekolojiye ve cinsiyet &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml;ne dayalı demokrasinin felsefik, teorik ve stratejik kuramcısıdır. Her alanda b&uuml;t&uuml;n halkı temsil eden &ouml;nderlik kurumudur) &Ouml;calan&rsquo;a atfedilen &ldquo;y&uuml;celik&rdquo; sebebiyle de bu kavramlar yeterince tartışılmadı.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong><em>&ldquo;Demokratik &Ouml;zerkliği ş&ouml;yle izah edebiliriz; Demokratik ulus bir ruh ise, demokratik &ouml;zerklik de bedendir. Demokratik &ouml;zerklik demokratik ulus inşasının ete kemiğe b&uuml;r&uuml;nm&uuml;ş halidir, onun somutlaşmış bedenleşmiş halidir&rdquo; </em></strong>diyerek tarif eden &Ouml;calan, &nbsp;18 Ağustos 2010 tarihli avukat g&ouml;r&uuml;şme notunda &ldquo;Demokratik &Ouml;zerkliğin&rdquo; (Siyasi Boyut, Hukuki Boyut, Ekonomik Boyut, K&uuml;lt&uuml;rel Boyut, &Ouml;z Savunma Boyutu, Diplomasi Boyutu)&nbsp; altı boyutlu olduğunu belirtmiştir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Merkezi Kandil&rsquo;de olan ve PKK&rsquo;nın kontrol&uuml; altındaki yazılı ve g&ouml;rsel meydanın tamamını sevk ve idare eden &ldquo;Abdullah &Ouml;calan Sosyal Bilimler Akademisi&rdquo;, &Ouml;calan&rsquo;ın belirlediği bu altı boyutun i&ccedil;eriğine ilişkin hazırladığı metinleri ayrıntılı bir şekilde inceleme imk&acirc;nı bulduk. &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Demokratik &Ouml;zerkliğin Siyasi Boyutu: </strong>Abdullah &Ouml;calan Sosyal Bilimler Akademisi demokratik &ouml;zerkliği, <em>&ldquo;K&uuml;rt halkının kendi demokrasisini kurma ve kendi toplumsal sistemini organize etme hareketi&rdquo; olarak tanımlamakta. &nbsp;Devamında ise &ldquo;Toplumun siyasal, sosyal, ekonomik, k&uuml;lt&uuml;rel, inan&ccedil; ve mezhepsel, etnik, cinsiyet &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml;ne dayalı, ekolojik, kom&uuml;nal alandaki &ouml;rg&uuml;tlenmelerinin birliği ve &ouml;rg&uuml;tlenmiş toplumun kendi kendini y&ouml;netme organizasyonudur&rdquo;</em> diyerek ifade etmektedir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Kendilerine sorgusuz-sualsiz biat etmiş, PKK&rsquo;yı ve &Ouml;calan&rsquo;ı ilahlaştırmış b&ouml;lge insanının &ouml;rg&uuml;tlenmesine ilişkin olarak da <em>&ldquo;Bu noktada &ouml;zerkliğin demokratik siyaset temelinde işlerlik kazanması olmazsa olmaz kabilinden ele alınırken, kendini klasik devlet&ccedil;i siyaset ger&ccedil;eğinden belirgin &ccedil;izgilerle ayırması zorunludur. Onun i&ccedil;in de yurttaş meclisleri, kent meclisleri, mahalle, b&ouml;lge, sokak meclisleri, kom&uuml;nler, kadın ve gen&ccedil;lik &ouml;rg&uuml;tlenmeleri, meslek kuruluşları, dini, etnik &ouml;rg&uuml;tlenmeler &uuml;zerinden geniş bir tartışma ve kararlaşma s&uuml;reci ortaya &ccedil;ıkarmak şarttır. Meclisler meclisi olarak ortaya &ccedil;ıkacak &ouml;zerk b&ouml;lge meclisi b&ouml;ylece demokratik bir i&ccedil;eriğe kavuşabilir ve halkın demokratik iradesini temsil edebilir&rdquo;</em> diyerek &ccedil;oluk-&ccedil;ocuk, kadın ve yaşlıları <strong>&ldquo;&ouml;zy&ouml;netim&rdquo;</strong> aldatmacası adı altında, canlı kalkan olarak kullanmaktan geri kalmamaktadırlar.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Bug&uuml;n Doğu ve G&uuml;neydoğu b&ouml;lgelerindeki bir&ccedil;ok il ve il&ccedil;enin cadde ve sokaklarında iş makineleriyle kazılan hendekler, mahallelerden başlanılarak, yerleşim birimlerindeki devlet otoritesini boşa &ccedil;ıkarma girişimleri, bu tanımlamanın kapsamında değerlendirilebilir.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Demokratik &Ouml;zerkliğin Hukuki Boyutu</strong>, s&ouml;z&uuml;m ona &ldquo;&ouml;zy&ouml;netimlerini&rdquo; ilan eden PKK yandaşlarının devlet ile olan ilişkilerinin şekil ve &ccedil;er&ccedil;evesine y&ouml;neliktir. Bu da şu şekilde izah ediliyor: <em>&ldquo;&Ouml;zerklik derken, &ouml;z&uuml; itibarıyla sorduğumuz soru şudur; devlet ve demokrasi g&uuml;&ccedil;leri arasında nasıl bir hukuksal ilişki? Toplumun kendini sadece devletle olan ilişkileri d&uuml;zenleyen hukuki kurallarla sınırlamadan, devlet dışı olan ve &ouml;z&uuml;nde ahlaka dayanan &ouml;z &ouml;rg&uuml;tlenmelerini geliştirmeleri; &ouml;zg&uuml;rl&uuml;k i&ccedil;in, eşitlik i&ccedil;in ve ger&ccedil;ek kurtuluş i&ccedil;in olmazsa olmazdır. Toplum yaşamına dikkatle bakıldığında, t&uuml;m toplumlarda işlerin, toplumsal yaşamın hukukla değil daha &ccedil;ok da ahlakla y&uuml;r&uuml;t&uuml;ld&uuml;ğ&uuml;, &ouml;rg&uuml;tlendirildiği g&ouml;r&uuml;l&uuml;r. Ahlak, toplum yaşamı i&ccedil;in bir har&ccedil; g&ouml;revindedir. Toplum olmayı sağlayan asıl olgu hukuk değil, ahlaktır.&rdquo; </em></p> <p>&nbsp;</p> <p>Esin kaynağı &ldquo;Bilimsel Sosyalizm&rdquo; olan ahlak yoksunu silahlı bir &ouml;rg&uuml;t&uuml;n, ahlak kurallarını hukukun &uuml;st&uuml;nde g&ouml;rmeye &ccedil;alışması ancak ve ancak &ldquo;Bilimsel Feodalizm&rdquo; olarak adlandırılabilir.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Demokratik &Ouml;zerkliğin Ekonomik Boyutu: </strong>&Ouml;rg&uuml;t, emeğin &ouml;zg&uuml;rleşmesinin sosyalizm ile m&uuml;mk&uuml;n olabileceğini, bunun i&ccedil;in de kapitalist sistemde metaya d&ouml;n&uuml;şt&uuml;r&uuml;len emeğin sosyalizm ile karşılığını alabileceğini iddia etmektedir.</p> <p>&nbsp;</p> <p>PKK-KCK&rsquo;ya g&ouml;re, <em>&ldquo;&Ouml;zel m&uuml;lkiyetin kanunlarla dokunulmaz kılınması, onun kutsallığını ifade etmez. Her ne kadar Kutsal Kitap &lsquo;&ccedil;almayacaksınız&rsquo; diye emretse de, bu emir, emeksiz sahiplenmenin t&uuml;m&uuml;n&uuml; ifade etmez. &lsquo;&Ccedil;almayacaksınız&rsquo;dan kasıt, m&uuml;lkiyeti dokunulmaz kılmaktan başka bir şey değildir. Dokunulmaması gereken şey, eğer tanrı emri olarak dile gelmişse, en kirli şey kirinden arınmış, en lanetli şey kutsal kılınmış olur. İster kutsal kitaplardaki bu yaklaşımla olsun, ister Hamurabi kanunlarındaki hukuksal yaptırımlarla olsun, koruma altına alınan aslında &lsquo;t&uuml;m k&ouml;t&uuml;l&uuml;klerin kaynağı&rsquo; olan m&uuml;lkiyetin &ouml;zel niteliğidir. &Ouml;zel m&uuml;lkiyet kutsal değil, hırsızlıktır.&rdquo;</em> Bu tanımlama şu manaya geliyor. &Ouml;calan&rsquo;ın ( KCK&rsquo;nın) &ldquo;Demokratik &Ouml;zerkliği&rdquo;nde &ouml;zel m&uuml;lkiyetin yeri yoktur.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Devamında ise <em>&ldquo;Demokratik &Ouml;zerkliğin &ouml;zel m&uuml;lkiyete ilişkin yaklaşımı; &ouml;zel m&uuml;lkiyetin varlığını kabul etmek ama onu teşvik edici- &ouml;zendirici uygulamalardan ka&ccedil;ınmak kadar tekelleşmeyi i&ccedil;eren &ouml;zel m&uuml;lkiyeti kabul etmemek, buna karşı durmak esas olmaktadır. &Ouml;zel m&uuml;lkiyeti tamamen reddetmek fazla ger&ccedil;ek&ccedil;i değildir.&rdquo;</em> tanımlamasıyla da PKK tarafından bir&ccedil;ok konuda yapıldığı gibi, birbiriyle y&uuml;zde y&uuml;z &ccedil;elişen ifadeler kullanılarak, zihinler bulandırılmaya devam edilmektedir.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p><em>&ldquo;Grup ya da topluluk m&uuml;lkiyeti veya ekonomisinden kastımız; tekelleşmeyi hedeflemeyen, azami k&acirc;rı esas almayan, kontrol&uuml; kendi elinde olan, &uuml;retimle bağ i&ccedil;inde olan, kendine yeterliliği esas alan toplumsal ihtiya&ccedil;lar &uuml;zerinden ger&ccedil;ekleştiği i&ccedil;in kullanım değerini esas alan bir ekonomi ya da m&uuml;lkiyettir.&rdquo;</em> ifadesi ile aslında PKK&rsquo;nın da kapitalizmi t&uuml;mden ink&acirc;r etmediği bir ekonomik modeli hedeflediği ortaya &ccedil;ıkmaktadır.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;PKK-KCK&rsquo;nın demokratik &ouml;zerkliğin ekonomik boyutunun anlatıldığı metnin en can alıcı c&uuml;mlesi ise <strong><em>&ldquo;Elektrik enerjisinin elde edilmesi, yine sulu tarımın yapılabilmesi i&ccedil;in baraj yapılması ka&ccedil;ınılmazdır&rdquo;</em></strong> ifadesidir. PKK, bu noktadaki samimiyetsizliğini bir kez ortaya &ccedil;ıkmaktadır.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Eylemleri nedeniyle b&ouml;lgede devam eden baraj inşaatlarını durdurma noktasına getiren, şantiyelerdeki ara&ccedil; ve iş makinelerini yakan PKK&rsquo;nın kendisi değil midir?</p> <p>&nbsp;</p> <p>KCK&rsquo;nın <strong>&ldquo;Demokratik &Ouml;zerklik&rdquo;</strong> aldatmacasının diğer boyutlarını (K&uuml;lt&uuml;rel, &Ouml;z Savunma ve Diplomasi) yazının ikinci b&ouml;l&uuml;m&uuml;nde ele alacağız.</p>
Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haber111.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.