MİSAFİR KALEM
Köşe Yazarı
MİSAFİR KALEM
 

AYASOFYA’NIN EHEMMİYETİ VE BİR SIRR-I HİKMETİ

<p><span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Ayasofya&rsquo;nın kiliseden camiye, camiden m&uuml;zeye ve m&uuml;zelikten yeninden camiye d&ouml;n&uuml;şmesinin barındırdığı değer &ouml;l&ccedil;&uuml;lerini g&ouml;zler &ouml;n&uuml;ne sermeye gayret edecek ve &ldquo;hakkın hatırı &acirc;lidir, hi&ccedil;bir hatıra feda edilmez&rdquo; d&uuml;sturunu rehber edinmeye &ccedil;alışacağız.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">M&uuml;sl&uuml;man bakış a&ccedil;ısına g&ouml;re Ayasofya camiinin &ouml;nemini anlatırken, &ouml;zellikle bu konu &uuml;zerinde en fazla kafa yoran ve bir an &ouml;nce cami olmasını isteyen asrın s&ouml;z sahibi&nbsp;Bedi&uuml;zzaman Said Nursi&#39;nin ifadelerine başvuracağız. M&uuml;sl&uuml;manların en g&uuml;venilir temsilcilerinden biri olan Bedi&uuml;zzaman&#39;ın bu konudaki m&uuml;talaaları M&uuml;sl&uuml;man kamuoyu nezdinde b&uuml;y&uuml;k değer ifade edecektir. Bu perspektiften konuya bakarken, Ayasofya&#39;nın kiliseden camiye, camiden m&uuml;zeye ve m&uuml;zelikten yeninden camiye d&ouml;n&uuml;şmesinin barındırdığı değer &ouml;l&ccedil;&uuml;lerini g&ouml;zler &ouml;n&uuml;ne sermeye gayret edecek ve &quot;hakkın hatırı &acirc;lidir, hi&ccedil;bir hatıra feda edilmez&quot; d&uuml;sturunu rehber edinmeye &ccedil;alışacağız:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">1.İstanbul fethi sırasında Ayasofya&#39;nın cami haline getirilmesinin anlamı:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Ayasofya&#39;nın cami haline getirilmesi, fethin simgesi olduğu gibi, kilisenin m&uuml;stebit tahakk&uuml;m&uuml;n&uuml; ortadan kaldıran ve Kur&#39;an&#39;ın h&uuml;rriyet abidesi olan h&acirc;kimiyetinin ve İslam&rsquo;ın galibiyetinin de bir belgesidir.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">2. Ayasofya&#39;nın 1934&#39;te m&uuml;zeye d&ouml;n&uuml;şt&uuml;r&uuml;lmesinin ger&ccedil;ek saiki:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Fetihle birlikte Kilisenin camiye tahvil edilmesi, Hıristiyanlık &acirc;leminin İslam &acirc;lemine boyun eğmesinin, hem akla hem vicdana h&uuml;k&uuml;mlerini tevcih edip kabul ettiren Kur&#39;an&#39;ın istikbale h&acirc;kim olacağının bir sembol&uuml;d&uuml;r.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Buna mukabil, caminin m&uuml;zeye d&ouml;n&uuml;şt&uuml;r&uuml;lmesi, yeniden Ha&ccedil;lı kilisesinin İstanbul fethinden &ouml;nceki konumuna y&uuml;kselmesi ve yeniden tahakk&uuml;m edecek bir pozisyon kazanmasının simgesi olmuştur.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">3. Kur&#39;an&#39;da Ayasofya&#39;nın Kiliseden Camiye &ccedil;evrileceğine dair işaretler olduğu gibi, onun mabet kimliğinden uzaklaştırılacağına dair işaretler de vardır.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">İlgili ayetlerin meali ş&ouml;yledir:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&quot;Ş&uuml;phesiz biz sana bitip t&uuml;kenmez nimetler verdik&quot; (Kevser, 108/1) mealindeki ayette Hz. Peygambere (asm) dini ve d&uuml;nyevi f&uuml;tuhatın ve hayırların l&uuml;tfedildiğine vurgu yapılmıştır. &Ouml;zet olarak hayr-ı kesire/pek &ccedil;ok hayır ve iyilikler ikram edilmiştir.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&quot;&Ouml;yleyse, Rabbin i&ccedil;in namaz kıl!&quot;(Kevser, 108/2) mealindeki ayette ise b&uuml;y&uuml;k hayırların ve fetihleri ş&uuml;kr&uuml; olarak kulluk yapması ve kulluğun baş tacı olan namaz kılması emredilmiştir.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Bedi&uuml;zzaman Said Nursi,&nbsp;Kevser suresindeki işaretleri &ndash;&ouml;zetle- ş&ouml;yle a&ccedil;ıklamıştır:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">a)Hayr-ı kesir/ bol hayır ve iyilik manasına gelen &quot;El-Kevser&quot; kelimesinden &ouml;nceki &quot;k&quot; zamiri Hz. Peygambere (s.a.v) aittir. &quot;El-Kevser&quot;den sonra gelen ve &quot;&ouml;yleyse/o halde&quot; anlamına gelen &quot;f&quot; harfi ise, kevser c&uuml;mlesini bir sonraki namaz c&uuml;mlesine bağlayan bir atıf edatıdır. Dolayısıyla bu iki harfin de &quot;el-Kevser&quot; kelimesi ile yakın ilişkisi vardır. Bu sebeple Ebced ve cifir ilmine g&ouml;re bu &uuml;&ccedil; kelimenin matematik değerleri birlikte değerlendirilir. Buna g&ouml;re bunların toplam ebced değeri (K:20, el-Kevser:757, F:80) toplam 857&#39;dir. Ki bu sayı İstanbul fethinin ve dolayısıyla Ayasofya&#39;nın cami olmasının hicri tarihidir.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">b) فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&quot;&Ouml;yleyse rabbin i&ccedil;in namaz kıl!&quot; mealindeki &quot;فَصَلِّ لِرَبِّكَ&quot; c&uuml;mlesinin ebced değeri: 482&#39;dir. Bu tevafuk Ayasofya&#39;nın bir mabet/cami olarak 481-482 yıl hizmet vereceğine işaret etmektedir (1934-1453=481).</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">4. Ayasofya tekrar cami olacak</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Merhum Selahaddin &Ccedil;elebi anlatıyor; &quot;&Uuml;stad&#39;ı ziyaretimin birinde Ayasofya hakkında d&uuml;ş&uuml;ncelerini sormuştum. &#39;Ke&ccedil;eli, ke&ccedil;eli&#39; diye g&uuml;ld&uuml;. Sonra birden ciddileşerek&nbsp;&#39;Ayasofya, Hristiyanlığın, İsl&acirc;miyete devir ve tesliminin bir &acirc;bidesidir. Bunun i&ccedil;in kilise iken cami olmuştur. Elbette tekrar camiye &ccedil;evrilecektir&#39; dedi.&quot; (Necmeddin Son Şahitler-1, s.119, Nesil Basım Yayın).</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">5. Bedi&uuml;zzamanın devrin yetkililerine Ayasofya&#39;yı tekrar camiye/asli h&uuml;viyetine kavuşturmaları ile ilgili beyanları:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">1950 yıllarında Demokrat iktidarına tavsiyesi ş&ouml;yledir: &quot;Ayasofya&#39;yı tekrar camiye &ccedil;eviriniz. Risale-i Nur&#39;un serbestiyetini resmen il&acirc;n ediniz. &#39;Eğer bunları yaparsanız, biz de sizlere resmen dua etmeye karar vereceğiz. (Necmeddin Son Şahitler, Son Şahitler-2, s.278).</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&quot;Ankara&#39;ya bu defa geldiğimin m&uuml;him bir sebebi, İsl&acirc;miyet&#39;e cidd&icirc; tarafdar D&acirc;hiliye Vekili Namık Gedik&#39;i g&ouml;rmek ve İsl&acirc;miyet&#39;in kahramanı olan Adnan Bey&#39;e ve Tevfik İleri gibi m&uuml;him z&acirc;tlara bir hakikatı s&ouml;ylemektir ki:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Hem Demokrat&#39;a ezan-ı Muhammed&icirc; gibi &ccedil;ok kuvvet vermek ve Risale-i Nur&#39;un neşrine m&uuml;saadesi gibi &ccedil;ok tarafdar olmak ve&nbsp;&acirc;lem-i İsl&acirc;m&#39;ı, hatt&acirc; bir kısım Hristiyan Devletlerini de memnun etmek i&ccedil;in, Ayasofya&#39;yı m&uuml;zahrefattan temizleyip ibadet mahalli yapmaktır.&nbsp;Ben ise; bu mes&#39;ele i&ccedil;in, otuz sene siyaseti terkettiğim halde, bu nokta hatırı i&ccedil;in Namık Gedik&#39;i g&ouml;rmek istedim ve geldim. Adnan Bey, Namık Gedik ve Tevfik İleri gibi z&acirc;tlarınhatırı i&ccedil;in başka yere gitmedim.&quot; (Emirdağ Lahikası-2, 236)</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">6. Bedi&uuml;zzaman&#39;ın g&ouml;z&uuml;nde Ayasofya&#39;nın &ouml;nemi:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&quot;Hem bu kahraman milletin ebed&icirc; bir medar-ı şerefi ve Kur&#39;an ve cihad hizmetinde d&uuml;nyada pırlanta gibi pek b&uuml;y&uuml;k bir nişanı ve kılın&ccedil;larının pek b&uuml;y&uuml;k ve antika bir yadig&acirc;rı olan Ayasofya C&acirc;mii&hellip;&quot;(Şualar, 385)</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&quot;Ezan-ı Muhammed&icirc;&#39;nin (A.S.M.) neşriyle Demokratlar on derece kuvvet bulduğu gibi;&nbsp;Ayasofya&#39;yı, beşy&uuml;z sene devam eden vaziyet-i kudsiyesine &ccedil;evirmek&nbsp;ve halen İsl&acirc;m&#39;da &ccedil;ok h&uuml;sn-&uuml; tesir yapan ve bu vatan ahalisine &acirc;lem-i İsl&acirc;m&#39;ın h&uuml;sn-&uuml; tevecc&uuml;h&uuml;n&uuml; kazandıran, yirmisekiz sene mahkemelerin muzır cihetini bulamadıkları ve beş mahkeme de beraetine karar verdikleri Risale-i Nur&#39;un resmen serbest&icirc;sini dindar Demokratlar il&acirc;n etmeli ve bu yaraya bir nevi merhem vurmalıdırlar. O vakit &acirc;lem-i İsl&acirc;m&#39;ın tevecc&uuml;h&uuml;n&uuml; kazandıkları gibi, başkalarının zalimane kabahatleri onlara y&uuml;klenmez fikrindeyim. Dindar Demokratlar, hususan Adnan Menderes gibi z&acirc;tların hatırları i&ccedil;in, otuz beş seneden beri terk ettiğim siyasete bir-iki saat baktım ve bunu yazdım.&quot; (Emirdağ Lahikası-2, 176 )</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">7. Kur&#39;an&#39;ın işari yolla g&ouml;sterdiği ihbar-ı gaybi nevinden bir mucizesi:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Bilindiği &uuml;zere, Kur&#39;an&#39;da&nbsp;Rum suresi, a&ccedil;ık ve işari yolla Rumların/Bizanslıların mağlubiyetini haber vermektedir. En son mağlubiyeti İstanbul&#39;un fethi ile tahakkuk etmiştir. &Ccedil;ok harika bir tevafuktur ki:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">a)İstanbul fethinin miladi olarak tarihi: 1453&#39;t&uuml;r.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">b)Bu fethin ay olarak tarihi ise Mayıs 29&#39;tur.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">c)Rumların mağlubiyetini ilan eden Rum suresi Kur&#39;an&#39;ın 30. Suresidir. Kendisinden &ouml;nceki sure olan Ankebut suresi 29. Sıradadır.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">d)İstanbul fetih g&uuml;n 29 olduğu gibi, Ankebut suresinin numarası da 29&#39;dur.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">e)Bu 29. Sure Mekke&#39;de inmiştir. 29. Surenin son ayetinin sırası &ndash; Mekki mukattaat sistemine g&ouml;re- 1453&#39;t&uuml;r. Yani hem 29 Mayısı hatırlatan, hem İstanbul fethinin miladi tarihini g&ouml;steren hem de Rumların mağlubiyetini haber veren Rum suresine komşu olan Ankebut suresinin g&ouml;sterdiği bu tevafuk a&ccedil;ık ifadeye yakın bir işarettir. (Geniş bilgi i&ccedil;in bak. Niyazi Beki, Bedir Zaferi, Kud&uuml;s ve İstanbul&#39;un Fethi, Alternatif D&uuml;ş&uuml;nce Yayınevi, İstanbul, 2007)</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">8.BEDİ&#39; isminde &ccedil;ok harika bir tevafuk ve ilah&icirc; takdirin &acirc;şik&acirc;r bir cilvesi:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Araştırmalarımızda g&ouml;rd&uuml;ğ&uuml;m&uuml;z kadarıyla, T&uuml;rkiye&#39;de ve İslam &acirc;leminde Ayasofya&#39;nın yeniden cami olmasını isteyen, her fırsatta eserlerinde ondan bahseden, onu İslam&#39;ın ikbal ve istikbali i&ccedil;in manevi bir sembol olarak değerlendiren&nbsp;Bedi&uuml;zzaman&nbsp;</span><span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">kadar bu konuya eğilen yok gibidir. Risale-i Nur K&uuml;lliyatında Ayasofya&#39;nın ismi yaklaşık, 30-40 defa zikredilmiştir. Bu ihl&acirc;s ve samimiyetin bir tezah&uuml;r&uuml; olarak Ayasofya Camii, BEDİ&#39; kelimesinin ebced değeri olan 86 sene sonra camiye tekrar d&ouml;n&uuml;şt&uuml;r&uuml;lm&uuml;şt&uuml;r. Bu tevafuk hem Kur&#39;an&#39;ın işaretlerine mazhar olan Ayasofya&#39;nın yeniden camiye &ccedil;evrilmesinin simgesel değeri itibariyle &ccedil;ok bedi&#39;/harika bir olay olduğunu hem de Bedi&uuml;zzaman&#39;ın -&ouml;zellikle Nur dairesinde- ismiyle adeta &ouml;zdeşleşen ve bu sebeple Bedi ismine &ccedil;ağrışım yapan bir hadise olduğuna işaret etmektedir.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Bu vesile ile Ayasofya Camiinin yaklaşık 500 senelik asli kimliğine tekrar kavuşturulması maksadına matuf katkı sağlayan herkesi tebrik eder ve ş&uuml;kranlarımı arzederim. Allah&#39;a emanet olun!</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Selam ve dua ile Rabbime emanet olunuz.</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Niyazi BEKİ&nbsp;</span></p>
Ekleme Tarihi: 25 Temmuz 2020 - Cumartesi

AYASOFYA’NIN EHEMMİYETİ VE BİR SIRR-I HİKMETİ

<p><span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Ayasofya&rsquo;nın kiliseden camiye, camiden m&uuml;zeye ve m&uuml;zelikten yeninden camiye d&ouml;n&uuml;şmesinin barındırdığı değer &ouml;l&ccedil;&uuml;lerini g&ouml;zler &ouml;n&uuml;ne sermeye gayret edecek ve &ldquo;hakkın hatırı &acirc;lidir, hi&ccedil;bir hatıra feda edilmez&rdquo; d&uuml;sturunu rehber edinmeye &ccedil;alışacağız.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">M&uuml;sl&uuml;man bakış a&ccedil;ısına g&ouml;re Ayasofya camiinin &ouml;nemini anlatırken, &ouml;zellikle bu konu &uuml;zerinde en fazla kafa yoran ve bir an &ouml;nce cami olmasını isteyen asrın s&ouml;z sahibi&nbsp;Bedi&uuml;zzaman Said Nursi&#39;nin ifadelerine başvuracağız. M&uuml;sl&uuml;manların en g&uuml;venilir temsilcilerinden biri olan Bedi&uuml;zzaman&#39;ın bu konudaki m&uuml;talaaları M&uuml;sl&uuml;man kamuoyu nezdinde b&uuml;y&uuml;k değer ifade edecektir. Bu perspektiften konuya bakarken, Ayasofya&#39;nın kiliseden camiye, camiden m&uuml;zeye ve m&uuml;zelikten yeninden camiye d&ouml;n&uuml;şmesinin barındırdığı değer &ouml;l&ccedil;&uuml;lerini g&ouml;zler &ouml;n&uuml;ne sermeye gayret edecek ve &quot;hakkın hatırı &acirc;lidir, hi&ccedil;bir hatıra feda edilmez&quot; d&uuml;sturunu rehber edinmeye &ccedil;alışacağız:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">1.İstanbul fethi sırasında Ayasofya&#39;nın cami haline getirilmesinin anlamı:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Ayasofya&#39;nın cami haline getirilmesi, fethin simgesi olduğu gibi, kilisenin m&uuml;stebit tahakk&uuml;m&uuml;n&uuml; ortadan kaldıran ve Kur&#39;an&#39;ın h&uuml;rriyet abidesi olan h&acirc;kimiyetinin ve İslam&rsquo;ın galibiyetinin de bir belgesidir.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">2. Ayasofya&#39;nın 1934&#39;te m&uuml;zeye d&ouml;n&uuml;şt&uuml;r&uuml;lmesinin ger&ccedil;ek saiki:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Fetihle birlikte Kilisenin camiye tahvil edilmesi, Hıristiyanlık &acirc;leminin İslam &acirc;lemine boyun eğmesinin, hem akla hem vicdana h&uuml;k&uuml;mlerini tevcih edip kabul ettiren Kur&#39;an&#39;ın istikbale h&acirc;kim olacağının bir sembol&uuml;d&uuml;r.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Buna mukabil, caminin m&uuml;zeye d&ouml;n&uuml;şt&uuml;r&uuml;lmesi, yeniden Ha&ccedil;lı kilisesinin İstanbul fethinden &ouml;nceki konumuna y&uuml;kselmesi ve yeniden tahakk&uuml;m edecek bir pozisyon kazanmasının simgesi olmuştur.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">3. Kur&#39;an&#39;da Ayasofya&#39;nın Kiliseden Camiye &ccedil;evrileceğine dair işaretler olduğu gibi, onun mabet kimliğinden uzaklaştırılacağına dair işaretler de vardır.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">İlgili ayetlerin meali ş&ouml;yledir:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&quot;Ş&uuml;phesiz biz sana bitip t&uuml;kenmez nimetler verdik&quot; (Kevser, 108/1) mealindeki ayette Hz. Peygambere (asm) dini ve d&uuml;nyevi f&uuml;tuhatın ve hayırların l&uuml;tfedildiğine vurgu yapılmıştır. &Ouml;zet olarak hayr-ı kesire/pek &ccedil;ok hayır ve iyilikler ikram edilmiştir.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&quot;&Ouml;yleyse, Rabbin i&ccedil;in namaz kıl!&quot;(Kevser, 108/2) mealindeki ayette ise b&uuml;y&uuml;k hayırların ve fetihleri ş&uuml;kr&uuml; olarak kulluk yapması ve kulluğun baş tacı olan namaz kılması emredilmiştir.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Bedi&uuml;zzaman Said Nursi,&nbsp;Kevser suresindeki işaretleri &ndash;&ouml;zetle- ş&ouml;yle a&ccedil;ıklamıştır:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">a)Hayr-ı kesir/ bol hayır ve iyilik manasına gelen &quot;El-Kevser&quot; kelimesinden &ouml;nceki &quot;k&quot; zamiri Hz. Peygambere (s.a.v) aittir. &quot;El-Kevser&quot;den sonra gelen ve &quot;&ouml;yleyse/o halde&quot; anlamına gelen &quot;f&quot; harfi ise, kevser c&uuml;mlesini bir sonraki namaz c&uuml;mlesine bağlayan bir atıf edatıdır. Dolayısıyla bu iki harfin de &quot;el-Kevser&quot; kelimesi ile yakın ilişkisi vardır. Bu sebeple Ebced ve cifir ilmine g&ouml;re bu &uuml;&ccedil; kelimenin matematik değerleri birlikte değerlendirilir. Buna g&ouml;re bunların toplam ebced değeri (K:20, el-Kevser:757, F:80) toplam 857&#39;dir. Ki bu sayı İstanbul fethinin ve dolayısıyla Ayasofya&#39;nın cami olmasının hicri tarihidir.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">b) فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&quot;&Ouml;yleyse rabbin i&ccedil;in namaz kıl!&quot; mealindeki &quot;فَصَلِّ لِرَبِّكَ&quot; c&uuml;mlesinin ebced değeri: 482&#39;dir. Bu tevafuk Ayasofya&#39;nın bir mabet/cami olarak 481-482 yıl hizmet vereceğine işaret etmektedir (1934-1453=481).</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">4. Ayasofya tekrar cami olacak</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Merhum Selahaddin &Ccedil;elebi anlatıyor; &quot;&Uuml;stad&#39;ı ziyaretimin birinde Ayasofya hakkında d&uuml;ş&uuml;ncelerini sormuştum. &#39;Ke&ccedil;eli, ke&ccedil;eli&#39; diye g&uuml;ld&uuml;. Sonra birden ciddileşerek&nbsp;&#39;Ayasofya, Hristiyanlığın, İsl&acirc;miyete devir ve tesliminin bir &acirc;bidesidir. Bunun i&ccedil;in kilise iken cami olmuştur. Elbette tekrar camiye &ccedil;evrilecektir&#39; dedi.&quot; (Necmeddin Son Şahitler-1, s.119, Nesil Basım Yayın).</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">5. Bedi&uuml;zzamanın devrin yetkililerine Ayasofya&#39;yı tekrar camiye/asli h&uuml;viyetine kavuşturmaları ile ilgili beyanları:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">1950 yıllarında Demokrat iktidarına tavsiyesi ş&ouml;yledir: &quot;Ayasofya&#39;yı tekrar camiye &ccedil;eviriniz. Risale-i Nur&#39;un serbestiyetini resmen il&acirc;n ediniz. &#39;Eğer bunları yaparsanız, biz de sizlere resmen dua etmeye karar vereceğiz. (Necmeddin Son Şahitler, Son Şahitler-2, s.278).</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&quot;Ankara&#39;ya bu defa geldiğimin m&uuml;him bir sebebi, İsl&acirc;miyet&#39;e cidd&icirc; tarafdar D&acirc;hiliye Vekili Namık Gedik&#39;i g&ouml;rmek ve İsl&acirc;miyet&#39;in kahramanı olan Adnan Bey&#39;e ve Tevfik İleri gibi m&uuml;him z&acirc;tlara bir hakikatı s&ouml;ylemektir ki:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Hem Demokrat&#39;a ezan-ı Muhammed&icirc; gibi &ccedil;ok kuvvet vermek ve Risale-i Nur&#39;un neşrine m&uuml;saadesi gibi &ccedil;ok tarafdar olmak ve&nbsp;&acirc;lem-i İsl&acirc;m&#39;ı, hatt&acirc; bir kısım Hristiyan Devletlerini de memnun etmek i&ccedil;in, Ayasofya&#39;yı m&uuml;zahrefattan temizleyip ibadet mahalli yapmaktır.&nbsp;Ben ise; bu mes&#39;ele i&ccedil;in, otuz sene siyaseti terkettiğim halde, bu nokta hatırı i&ccedil;in Namık Gedik&#39;i g&ouml;rmek istedim ve geldim. Adnan Bey, Namık Gedik ve Tevfik İleri gibi z&acirc;tlarınhatırı i&ccedil;in başka yere gitmedim.&quot; (Emirdağ Lahikası-2, 236)</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">6. Bedi&uuml;zzaman&#39;ın g&ouml;z&uuml;nde Ayasofya&#39;nın &ouml;nemi:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&quot;Hem bu kahraman milletin ebed&icirc; bir medar-ı şerefi ve Kur&#39;an ve cihad hizmetinde d&uuml;nyada pırlanta gibi pek b&uuml;y&uuml;k bir nişanı ve kılın&ccedil;larının pek b&uuml;y&uuml;k ve antika bir yadig&acirc;rı olan Ayasofya C&acirc;mii&hellip;&quot;(Şualar, 385)</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&quot;Ezan-ı Muhammed&icirc;&#39;nin (A.S.M.) neşriyle Demokratlar on derece kuvvet bulduğu gibi;&nbsp;Ayasofya&#39;yı, beşy&uuml;z sene devam eden vaziyet-i kudsiyesine &ccedil;evirmek&nbsp;ve halen İsl&acirc;m&#39;da &ccedil;ok h&uuml;sn-&uuml; tesir yapan ve bu vatan ahalisine &acirc;lem-i İsl&acirc;m&#39;ın h&uuml;sn-&uuml; tevecc&uuml;h&uuml;n&uuml; kazandıran, yirmisekiz sene mahkemelerin muzır cihetini bulamadıkları ve beş mahkeme de beraetine karar verdikleri Risale-i Nur&#39;un resmen serbest&icirc;sini dindar Demokratlar il&acirc;n etmeli ve bu yaraya bir nevi merhem vurmalıdırlar. O vakit &acirc;lem-i İsl&acirc;m&#39;ın tevecc&uuml;h&uuml;n&uuml; kazandıkları gibi, başkalarının zalimane kabahatleri onlara y&uuml;klenmez fikrindeyim. Dindar Demokratlar, hususan Adnan Menderes gibi z&acirc;tların hatırları i&ccedil;in, otuz beş seneden beri terk ettiğim siyasete bir-iki saat baktım ve bunu yazdım.&quot; (Emirdağ Lahikası-2, 176 )</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">7. Kur&#39;an&#39;ın işari yolla g&ouml;sterdiği ihbar-ı gaybi nevinden bir mucizesi:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Bilindiği &uuml;zere, Kur&#39;an&#39;da&nbsp;Rum suresi, a&ccedil;ık ve işari yolla Rumların/Bizanslıların mağlubiyetini haber vermektedir. En son mağlubiyeti İstanbul&#39;un fethi ile tahakkuk etmiştir. &Ccedil;ok harika bir tevafuktur ki:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">a)İstanbul fethinin miladi olarak tarihi: 1453&#39;t&uuml;r.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">b)Bu fethin ay olarak tarihi ise Mayıs 29&#39;tur.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">c)Rumların mağlubiyetini ilan eden Rum suresi Kur&#39;an&#39;ın 30. Suresidir. Kendisinden &ouml;nceki sure olan Ankebut suresi 29. Sıradadır.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">d)İstanbul fetih g&uuml;n 29 olduğu gibi, Ankebut suresinin numarası da 29&#39;dur.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">e)Bu 29. Sure Mekke&#39;de inmiştir. 29. Surenin son ayetinin sırası &ndash; Mekki mukattaat sistemine g&ouml;re- 1453&#39;t&uuml;r. Yani hem 29 Mayısı hatırlatan, hem İstanbul fethinin miladi tarihini g&ouml;steren hem de Rumların mağlubiyetini haber veren Rum suresine komşu olan Ankebut suresinin g&ouml;sterdiği bu tevafuk a&ccedil;ık ifadeye yakın bir işarettir. (Geniş bilgi i&ccedil;in bak. Niyazi Beki, Bedir Zaferi, Kud&uuml;s ve İstanbul&#39;un Fethi, Alternatif D&uuml;ş&uuml;nce Yayınevi, İstanbul, 2007)</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">8.BEDİ&#39; isminde &ccedil;ok harika bir tevafuk ve ilah&icirc; takdirin &acirc;şik&acirc;r bir cilvesi:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Araştırmalarımızda g&ouml;rd&uuml;ğ&uuml;m&uuml;z kadarıyla, T&uuml;rkiye&#39;de ve İslam &acirc;leminde Ayasofya&#39;nın yeniden cami olmasını isteyen, her fırsatta eserlerinde ondan bahseden, onu İslam&#39;ın ikbal ve istikbali i&ccedil;in manevi bir sembol olarak değerlendiren&nbsp;Bedi&uuml;zzaman&nbsp;</span><span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">kadar bu konuya eğilen yok gibidir. Risale-i Nur K&uuml;lliyatında Ayasofya&#39;nın ismi yaklaşık, 30-40 defa zikredilmiştir. Bu ihl&acirc;s ve samimiyetin bir tezah&uuml;r&uuml; olarak Ayasofya Camii, BEDİ&#39; kelimesinin ebced değeri olan 86 sene sonra camiye tekrar d&ouml;n&uuml;şt&uuml;r&uuml;lm&uuml;şt&uuml;r. Bu tevafuk hem Kur&#39;an&#39;ın işaretlerine mazhar olan Ayasofya&#39;nın yeniden camiye &ccedil;evrilmesinin simgesel değeri itibariyle &ccedil;ok bedi&#39;/harika bir olay olduğunu hem de Bedi&uuml;zzaman&#39;ın -&ouml;zellikle Nur dairesinde- ismiyle adeta &ouml;zdeşleşen ve bu sebeple Bedi ismine &ccedil;ağrışım yapan bir hadise olduğuna işaret etmektedir.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Bu vesile ile Ayasofya Camiinin yaklaşık 500 senelik asli kimliğine tekrar kavuşturulması maksadına matuf katkı sağlayan herkesi tebrik eder ve ş&uuml;kranlarımı arzederim. Allah&#39;a emanet olun!</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Selam ve dua ile Rabbime emanet olunuz.</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Niyazi BEKİ&nbsp;</span></p>
Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haber111.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.