Prof.Dr Cahit KURBANOĞLU
Köşe Yazarı
Prof.Dr Cahit KURBANOĞLU
 

ASRIN DERDİ İLE DERTLENEN ADAM (10)

<p><span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">(Vefatının sene-i devriyesi vesilesiyle)</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">BEDİ&Uuml;ZZAMAN SAİD NURSİ 10</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Mısır Ezher &Uuml;niversitesi ve Diyanet İşleri Reislerinden Şeyh Bahit İstanbul&lsquo;dadır.&nbsp;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Bu zamanlarda Mısır C&acirc;mi-&uuml;l Ezher &Uuml;niversitesi ve Diyanet İşleri reislerinden meşhur Şeyh Bahit Efendi İstanbul&#39;a bir seyahat i&ccedil;in gelmiştir. O esnada Bed&icirc;&uuml;zzaman da İstanbul&#39;da bulunmaktadır.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Bed&icirc;&uuml;zzaman Said Nurs&icirc; ile bilim y&ouml;n&uuml;nde başa &ccedil;ıkamayan&nbsp; İstanbul &uuml;leması, Şeyh Bahit&#39;ten bu gen&ccedil; hocanın ilzam edilmesini (susturulmasını) isterler.&nbsp;</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Şeyh Bahit de bu teklifi kabul ederek bir m&uuml;nazara zemini arar. Bed&icirc;&uuml;zzaman arkadaşlarıyla bir namaz vakti Ayasofya C&acirc;mii&#39;nden &ccedil;ıkıp &ccedil;ayhaneye oturduklarında bunu fırsat telakki eden Şeyh Bahit Efendi, yanında &uuml;lema hazır bulunduğu halde Bed&icirc;&uuml;zzaman&#39;a hitaben:</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&ldquo;مَا تَقُولُ فِى حَقِّ الْاَوْرُوبَائِيَّةِ وَ الْعُثْمَانِيَّةِ&rdquo;&rdquo;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&nbsp;&nbsp; Yani: &quot;Avrupa ve Osmanlılar hakkında ne diyorsunuz, fikriniz nedir?&quot; der.&nbsp;&nbsp;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Şeyh Bahit Efendi&#39;nin bu sualden maksadı; Bed&icirc;&uuml;zzaman&#39;ın şekk (ş&uuml;phe) olmayan bir bahr-i umman (b&uuml;y&uuml;k deniz) gibi ilmini ve ateşpare-i zek&acirc;sını (s&uuml;rekli &ccedil;alışan bir zeka) tecr&uuml;be etmek değil, belki zaman-ı istikbale (gelecek zamana) ait şiddet-i ihatasını (geniş g&ouml;r&uuml;ş g&uuml;c&uuml;) ve idare-i &acirc;lemdeki (d&uuml;nyanın y&ouml;netilmesi) siyasetini anlamak idi. Buna karşı Bed&icirc;&uuml;zzaman&#39;ın verdiği cevab şu oldu:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&nbsp;&nbsp;</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&ldquo;اِنَّ الْاَوْرُوبَا حَامِلَةٌ بِاْلاِسْلَامِيَّةِ فَسَتَلِدُ يَوْمًا مَا وَ اِنَّ الْعُثْمَانِيَّةَ حَامِلَةٌ بِالْاَوْرُوبَائِيَّةِ فَسَتَلِدُ يَوْمًا مَا&rdquo;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&nbsp;&nbsp; Yani &quot;Avrupa, bir İsl&acirc;m devletine h&acirc;miledir, g&uuml;n&uuml;n birinde onu doğuracak. Osmanlılar da Avrupa ile h&acirc;miledir, o da onu doğuracak.&quot;&nbsp;&nbsp;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&nbsp;&nbsp; Bu cevaba karşı Şeyh Bahit Hazretleri:&nbsp;&nbsp;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&nbsp;&nbsp; -Bu gen&ccedil;le m&uuml;nazara edilmez, ben de aynı kanaatteyim. Fakat bu kadar veciz ve beligane&nbsp;&nbsp; (az s&ouml;zle &ccedil;ok mana ifade etmek) bir tarzda ifade etmek, ancak Bed&icirc;&uuml;zzaman&#39;a hastır.&rdquo;&rdquo;(1/53)</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Risale-i Nurlar neden &ccedil;ok okunuyor:</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Ben bir bilim adamı olarak, Bedi&uuml;zzaman Said Nursi Hazretlerinin eserlerini okumaya &ccedil;alışıyorum. Risale-i Nur K&uuml;lliyatını imkanım olduk&ccedil;a baştan tekrar tekrar okuyorum. Her okuduğum zaman, bu eserleri hi&ccedil; okumamışım gibi geliyor. Her okuyuşumda farklı anlamlar ortaya &ccedil;ıkıyor. Her okuyuşumda ayrı şeyler anlıyorum ve yeni şeyler &ouml;ğreniyorum.&nbsp;</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Siz hangi eseri okursanız okuyun, ikinci okunuşunda sıkılırsınız.&nbsp; &Uuml;&ccedil;&uuml;nc&uuml;de ve d&ouml;rd&uuml;nc&uuml;de ne okursunuz, ne de dinlemek isterseniz. O halde Risale-i Nur eserlerinin bu &ouml;zelliğini kazandıran nedir, d&uuml;ş&uuml;nmek gerekmez mi?</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&ldquo;İşte b&uuml;y&uuml;k ulema-i İsl&acirc;m ve meşayih-i kiram (veliler, ermişler) &ccedil;ok tecr&uuml;be ve imtihanlarla ş&ouml;yle bir kanaate varmışlardır ki: Bed&icirc;&uuml;zzaman ne s&ouml;ylerse hakikattir. Bed&icirc;&uuml;zzaman&#39;ın eserleri, s&uuml;nuhat-ı kalbiye olup (kalbe gelen manalar) cumhur-u ulemanın (&ccedil;oğunluğun) tasdik ve takdirine mazhardır.</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Ehl-i ilim, ehl-i tasavvuf ve ehl-i mektep ve fen, Bed&icirc;&uuml;zzaman&rsquo;ın eserlerinden sadece istifaza ve istifade ederler (feyiz alır, faydalanırlar). Evet, &uuml;&ccedil; aylık bir tahsili bulunan ve kırk seneden beri Kur&rsquo;an-ı Ker&icirc;m&rsquo;den başka bir kitapla iştigal etmeyen (meşgul olmayan) , y&uuml;z otuzu T&uuml;rk&ccedil;e, on beşi Arap&ccedil;a olan eserlerini telif ederken hi&ccedil;bir kitaba m&uuml;racaat etmediği, hen&uuml;z hayatta olan k&acirc;tipleri tarafından şehadet edilen, esasen k&uuml;t&uuml;phanesi de bulunmayan, yarım &uuml;mmi (yarım okuma yazma bilen) bir zat, &ouml;yle misilsiz bir ilanatla, ul&ucirc;m-u cedide (yeni ilimler) de d&acirc;hil m&uuml;tenevvi (her &ccedil;eşit) ilimlerde, y&uuml;ksek &acirc;limler ve b&uuml;y&uuml;k m&uuml;rşidlerle (doğru yolu g&ouml;sterenlerle), gen&ccedil; yaşında yaptığı m&uuml;nazaraların hepsinde muvaffak olduğu meydandadır.&rdquo; (4/836)</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&nbsp;Bed&icirc;&uuml;zzaman hakkında bilgi edinmek isteyenler, bizim bu sınırlı yazılarımızla onu tanıyamazlar, yeterli bilgi edinemezler. Tanımak isteyen kardeşlerimize, bunun ancak ve ancak Risale-i Nur K&uuml;lliyatı&#39;nı dikkat ve devamla okumak suretiyle m&uuml;mk&uuml;n olduğunu yeri geldiğinde tekrar etmek zorundayım.</span><br /> <br /> &nbsp;</p>
Ekleme Tarihi: 30 Haziran 2019 - Pazar

ASRIN DERDİ İLE DERTLENEN ADAM (10)

<p><span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">(Vefatının sene-i devriyesi vesilesiyle)</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">BEDİ&Uuml;ZZAMAN SAİD NURSİ 10</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Mısır Ezher &Uuml;niversitesi ve Diyanet İşleri Reislerinden Şeyh Bahit İstanbul&lsquo;dadır.&nbsp;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Bu zamanlarda Mısır C&acirc;mi-&uuml;l Ezher &Uuml;niversitesi ve Diyanet İşleri reislerinden meşhur Şeyh Bahit Efendi İstanbul&#39;a bir seyahat i&ccedil;in gelmiştir. O esnada Bed&icirc;&uuml;zzaman da İstanbul&#39;da bulunmaktadır.</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Bed&icirc;&uuml;zzaman Said Nurs&icirc; ile bilim y&ouml;n&uuml;nde başa &ccedil;ıkamayan&nbsp; İstanbul &uuml;leması, Şeyh Bahit&#39;ten bu gen&ccedil; hocanın ilzam edilmesini (susturulmasını) isterler.&nbsp;</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Şeyh Bahit de bu teklifi kabul ederek bir m&uuml;nazara zemini arar. Bed&icirc;&uuml;zzaman arkadaşlarıyla bir namaz vakti Ayasofya C&acirc;mii&#39;nden &ccedil;ıkıp &ccedil;ayhaneye oturduklarında bunu fırsat telakki eden Şeyh Bahit Efendi, yanında &uuml;lema hazır bulunduğu halde Bed&icirc;&uuml;zzaman&#39;a hitaben:</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&ldquo;مَا تَقُولُ فِى حَقِّ الْاَوْرُوبَائِيَّةِ وَ الْعُثْمَانِيَّةِ&rdquo;&rdquo;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&nbsp;&nbsp; Yani: &quot;Avrupa ve Osmanlılar hakkında ne diyorsunuz, fikriniz nedir?&quot; der.&nbsp;&nbsp;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Şeyh Bahit Efendi&#39;nin bu sualden maksadı; Bed&icirc;&uuml;zzaman&#39;ın şekk (ş&uuml;phe) olmayan bir bahr-i umman (b&uuml;y&uuml;k deniz) gibi ilmini ve ateşpare-i zek&acirc;sını (s&uuml;rekli &ccedil;alışan bir zeka) tecr&uuml;be etmek değil, belki zaman-ı istikbale (gelecek zamana) ait şiddet-i ihatasını (geniş g&ouml;r&uuml;ş g&uuml;c&uuml;) ve idare-i &acirc;lemdeki (d&uuml;nyanın y&ouml;netilmesi) siyasetini anlamak idi. Buna karşı Bed&icirc;&uuml;zzaman&#39;ın verdiği cevab şu oldu:</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&nbsp;&nbsp;</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&ldquo;اِنَّ الْاَوْرُوبَا حَامِلَةٌ بِاْلاِسْلَامِيَّةِ فَسَتَلِدُ يَوْمًا مَا وَ اِنَّ الْعُثْمَانِيَّةَ حَامِلَةٌ بِالْاَوْرُوبَائِيَّةِ فَسَتَلِدُ يَوْمًا مَا&rdquo;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&nbsp;&nbsp; Yani &quot;Avrupa, bir İsl&acirc;m devletine h&acirc;miledir, g&uuml;n&uuml;n birinde onu doğuracak. Osmanlılar da Avrupa ile h&acirc;miledir, o da onu doğuracak.&quot;&nbsp;&nbsp;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&nbsp;&nbsp; Bu cevaba karşı Şeyh Bahit Hazretleri:&nbsp;&nbsp;</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&nbsp;&nbsp; -Bu gen&ccedil;le m&uuml;nazara edilmez, ben de aynı kanaatteyim. Fakat bu kadar veciz ve beligane&nbsp;&nbsp; (az s&ouml;zle &ccedil;ok mana ifade etmek) bir tarzda ifade etmek, ancak Bed&icirc;&uuml;zzaman&#39;a hastır.&rdquo;&rdquo;(1/53)</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Risale-i Nurlar neden &ccedil;ok okunuyor:</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Ben bir bilim adamı olarak, Bedi&uuml;zzaman Said Nursi Hazretlerinin eserlerini okumaya &ccedil;alışıyorum. Risale-i Nur K&uuml;lliyatını imkanım olduk&ccedil;a baştan tekrar tekrar okuyorum. Her okuduğum zaman, bu eserleri hi&ccedil; okumamışım gibi geliyor. Her okuyuşumda farklı anlamlar ortaya &ccedil;ıkıyor. Her okuyuşumda ayrı şeyler anlıyorum ve yeni şeyler &ouml;ğreniyorum.&nbsp;</span><br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Siz hangi eseri okursanız okuyun, ikinci okunuşunda sıkılırsınız.&nbsp; &Uuml;&ccedil;&uuml;nc&uuml;de ve d&ouml;rd&uuml;nc&uuml;de ne okursunuz, ne de dinlemek isterseniz. O halde Risale-i Nur eserlerinin bu &ouml;zelliğini kazandıran nedir, d&uuml;ş&uuml;nmek gerekmez mi?</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&ldquo;İşte b&uuml;y&uuml;k ulema-i İsl&acirc;m ve meşayih-i kiram (veliler, ermişler) &ccedil;ok tecr&uuml;be ve imtihanlarla ş&ouml;yle bir kanaate varmışlardır ki: Bed&icirc;&uuml;zzaman ne s&ouml;ylerse hakikattir. Bed&icirc;&uuml;zzaman&#39;ın eserleri, s&uuml;nuhat-ı kalbiye olup (kalbe gelen manalar) cumhur-u ulemanın (&ccedil;oğunluğun) tasdik ve takdirine mazhardır.</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">Ehl-i ilim, ehl-i tasavvuf ve ehl-i mektep ve fen, Bed&icirc;&uuml;zzaman&rsquo;ın eserlerinden sadece istifaza ve istifade ederler (feyiz alır, faydalanırlar). Evet, &uuml;&ccedil; aylık bir tahsili bulunan ve kırk seneden beri Kur&rsquo;an-ı Ker&icirc;m&rsquo;den başka bir kitapla iştigal etmeyen (meşgul olmayan) , y&uuml;z otuzu T&uuml;rk&ccedil;e, on beşi Arap&ccedil;a olan eserlerini telif ederken hi&ccedil;bir kitaba m&uuml;racaat etmediği, hen&uuml;z hayatta olan k&acirc;tipleri tarafından şehadet edilen, esasen k&uuml;t&uuml;phanesi de bulunmayan, yarım &uuml;mmi (yarım okuma yazma bilen) bir zat, &ouml;yle misilsiz bir ilanatla, ul&ucirc;m-u cedide (yeni ilimler) de d&acirc;hil m&uuml;tenevvi (her &ccedil;eşit) ilimlerde, y&uuml;ksek &acirc;limler ve b&uuml;y&uuml;k m&uuml;rşidlerle (doğru yolu g&ouml;sterenlerle), gen&ccedil; yaşında yaptığı m&uuml;nazaraların hepsinde muvaffak olduğu meydandadır.&rdquo; (4/836)</span><br /> <br /> <span style="color:rgb(34, 34, 34); font-family:arial,helvetica,sans-serif; font-size:small">&nbsp;Bed&icirc;&uuml;zzaman hakkında bilgi edinmek isteyenler, bizim bu sınırlı yazılarımızla onu tanıyamazlar, yeterli bilgi edinemezler. Tanımak isteyen kardeşlerimize, bunun ancak ve ancak Risale-i Nur K&uuml;lliyatı&#39;nı dikkat ve devamla okumak suretiyle m&uuml;mk&uuml;n olduğunu yeri geldiğinde tekrar etmek zorundayım.</span><br /> <br /> &nbsp;</p>
Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haber111.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.