MİSAFİR KALEM
Köşe Yazarı
MİSAFİR KALEM
 

Sıfırların Önünde “1”, ya da Tren Katarına Lokomotif Olmak..

<p>Yugoslavya&rsquo;da 1939 yılında Boşnak M&uuml;sl&uuml;manlar bir İlmih&acirc;l bastırmışlar.<br /> T&uuml;rkl&uuml;ğ&uuml;n Şartları?<br /> Kelime-i Şeh&acirc;det, Namaz, Zek&acirc;t, Oru&ccedil;, Hac.. İsl&acirc;mın Şartları diye bunları &ouml;ğrettiler değil mi &ccedil;ocukken.&nbsp;<br /> İl&acirc;vesi var. 6. Madde.. Cih&acirc;d etmek.&nbsp;<br /> Yani, Cih&acirc;d eden M&uuml;sl&uuml;mandır T&uuml;rk. &Ouml;yle demiş M&uuml;sl&uuml;man Boşnak 1939 yılında, Sırp Krala rağmen.&nbsp;</p> <p>Hacı Bekt&acirc;ş-ı Vel&icirc;, M&acirc;kalat&rsquo;ta 1. Kapı şeriat&rsquo;ta, namaz, zek&acirc;t, oru&ccedil;, hac ve gaz&acirc; (cihad) diyor.</p> <p>M&uuml;sl&uuml;man T&uuml;rk Milleti, İsl&acirc;m D&uuml;nyası&rsquo;nda ve t&uuml;m Asya&rsquo;da m&uuml;c&acirc;dele azmi ile tanındı. Avrupa, Ha&ccedil;lı ve g&uuml;n&uuml;m&uuml;z emperyalizminin karşısında yine bu cihad, gaz&acirc;, m&uuml;c&acirc;dele azmi ile durmaktadır.</p> <p>T&uuml;rkiye, k&uuml;reselleşmenin ve iletişim imk&acirc;nlarının artması ile İsl&acirc;m ve T&uuml;rk D&uuml;nyası&rsquo;nda yakından izlenmektedir. &Acirc;det&acirc; &uuml;lkemizin i&ccedil; meseleleri ve kutuplaşmalar medeniyet Coğrafyamızın diğer &uuml;lkelerinde de aynen oluşmaktadır.&nbsp;<br /> &Uuml;lkemizde temel ayrışma, Milli Cephe ve Gayrimilli Unsurlar şeklinde olmalıdır. Siyaset, cemaat, tarikat duruşları ve hezeyanları yersiz g&uuml;ndemler, ge&ccedil;mişin gereksiz, bu g&uuml;n&uuml; ve yarını şekillendirmeyecek kavgaları sonucu Milletimizin enerjisi s&ouml;m&uuml;r&uuml;lmekte ve harcanmaktadır.</p> <p>T&uuml;rk Milleti&rsquo;nin İsl&acirc;m &Acirc;lemi&rsquo;ndeki yerinden s&ouml;z edip, tarih ve coğrafyanın dayatmalarından bahsettiğinizde birileri sizi b&acirc;zen modernizm, bazen de dindarlık ve İsl&acirc;m adına IRK&Ccedil;ILIK, FAŞİZM ve CEH&Acirc;LET ile ith&acirc;m etmekten &ccedil;ekinmemektedir.</p> <p>İttih&acirc;d-ı İsl&acirc;m (İsl&acirc;m Birliği) kongresinde Malezya&rsquo;dan gelmiş bir profes&ouml;r diyor ki; &ldquo;İsl&acirc;m D&uuml;nyası bir tren katarıdır. Lokomotifi T&uuml;rkler&rsquo;dir, T&uuml;rkler olmalıdırlar.&rdquo; Biz aynı şeyi s&ouml;ylediğimizde ırk&ccedil;ı diyenlerin bazıları utanmadan yanımızda ayakta alkışlıyorlar.&nbsp;<br /> Yine, bir Arap İsl&acirc;m &Acirc;limi &ldquo;Biz M&uuml;sl&uuml;manlar yan yana sıfırlarız ma&acirc;lesef.&rdquo; diyor. &ldquo;&Ouml;n&uuml;m&uuml;zde T&uuml;rkler 1 (bir) olursa milyon g&uuml;&ccedil;l&uuml; oluruz. Yoksa altı t&acirc;ne sıfırız.&rdquo; Bakıyorsunuz bunu s&ouml;yleyince bizleri ırk&ccedil;ılıkla, k&uuml;f&uuml;rle ith&acirc;m eden zev&acirc;t yine ayakta alkışlıyor. Bu ikiy&uuml;zl&uuml;, samimiyetsiz adamlar Aziz Milletimizin kafasını karıştırıyor s&acirc;dece.</p> <p>&ldquo;Ey iman edenler!&nbsp;<br /> Sizden kim dininden d&ouml;nerse bilsin ki, Allah onların yerine &ouml;yle bir topluluk getirir ki, Allah onları sever, onlar da Allah&rsquo;ı severler. Onlar m&uuml;minlere karşı al&ccedil;ak g&ouml;n&uuml;ll&uuml;, k&acirc;firlere karşı onurlu ve zorludurlar. Allah yolunda m&uuml;cahede eder ve bu hususta dil uzatan hi&ccedil;bir kimsenin ayıplamasından korkmazlar. İşte bu, Allah&rsquo;ın &ouml;yle bir l&uuml;tfudur ki, dilediğine verir. Allah v&acirc;si ve al&icirc;mdir (ihsanı boldur, her şeyi hakkıyla bilir).(Maide, 5/54)&rdquo;<br /> Tarih, &acirc;deta, Abb&acirc;siler sonrası yaşananlarla M&uuml;sl&uuml;man T&uuml;rk Milleti&rsquo;nin bu ayete m&acirc;zh&acirc;r h&acirc;lini g&ouml;stermektedir. Şu &acirc;na kadar da başka bir topluluk hen&uuml;z g&ouml;r&uuml;nmemektedir. Demek ki, y&uuml;k ve bayrak h&acirc;l&acirc; M&uuml;sl&uuml;man T&uuml;rk Milleti&rsquo;nin omuzlarındadır.<br /> S. Nursi diyor ki; &ldquo;İşte, ey ehl-i Kur&rsquo;&acirc;n olan şu vatanın evl&acirc;tları! Altı y&uuml;z sene değil, belki Abbas&icirc;ler zamanından beri, bin senedir Kur&rsquo;&acirc;n-ı Hak&icirc;min bayraktarı olarak b&uuml;t&uuml;n cihana karşı meydan okuyup Kur&rsquo;&acirc;n&rsquo;ı il&acirc;n etmişsiniz. Milliyetinizi Kur&rsquo;&acirc;n&rsquo;a ve İsl&acirc;miyete kal&rsquo;a yaptınız. B&uuml;t&uuml;n d&uuml;nyayı susturdunuz, m&uuml;thiş teh&acirc;c&uuml;m&acirc;tı def ettiniz.&rdquo;<br /> &nbsp;&ldquo;Efendiler, Ben herşeyden evvel M&uuml;sl&uuml;man&rsquo;ım ve K&uuml;rdistan&#39;da d&uuml;nyaya geldim. Fakat bu T&uuml;rklere hizmet ettim ve 99 menfaatli hizmetim T&uuml;rklere olmuş ve en &ccedil;ok hayatım T&uuml;rkler i&ccedil;inde ge&ccedil;miş ve en sadık ve en h&acirc;lis kardeşlerim T&uuml;rklerden &ccedil;ıkmış ve İsl&acirc;miyet ordularının en kahramanı T&uuml;rkler olduğundan, meslek ve hizmet-i Kur&#39;&acirc;niyem cihetiyle, her milletten ziyade T&uuml;rkleri sevmek ve taraftar olmak kuds&icirc; hizmetimin muktezası olduğundan, bana K&uuml;rt diyen ve kendini milliyetperver g&ouml;steren adamların bini kadar T&uuml;rk milletine hizmet ettiğimi, hakik&icirc; ve civanmert bin T&uuml;rk gen&ccedil;lerini işh&acirc;d edebilirim.&rdquo; (Tarih&ccedil;e-i Hayat, Eskişehir Hayatı.)</p> <p>Vicdanlara, &Ccedil;e&ccedil;en Lider, şehid Cevher DUDAYEV&rsquo;in birka&ccedil; s&ouml;z&uuml;n&uuml; hatırlatmak istiyorum.<br /> &ldquo;Şimdi gururla s&ouml;ylemek istiyorum ki, &Ccedil;e&ccedil;enler tarih boyunca T&uuml;rklere bağlı kalmışlar ve tarihin hi&ccedil;bir d&ouml;neminde ihanet etmemişlerdir.&rdquo;<br /> &ldquo;T&uuml;rkiye hem T&uuml;rk D&uuml;nyası&rsquo;nın hem de İsl&acirc;m &Acirc;lemi&rsquo;nin &uuml;mit ışığıdır. Bu ışığın s&ouml;nmesi hem İsl&acirc;m &Acirc;lemi&rsquo;nin, hem de T&uuml;rk D&uuml;nyası&rsquo;nın karanlığa g&ouml;m&uuml;lmesi demektir.&rdquo; Aziz şehidim, rahat uyu, bu karanlığa m&uuml;s&acirc;ade etmeyeceğiz.&rdquo;<br /> &ldquo;Tarih boyunca İsl&acirc;m &Acirc;lemi T&uuml;rklerden faydalanmıştır.&rdquo;&nbsp;<br /> &ldquo;T&uuml;rkler g&uuml;&ccedil;l&uuml; olduk&ccedil;a İsl&acirc;m &Acirc;lemi rahat ve huzur i&ccedil;inde olmuştur; T&uuml;rkler zayıfladık&ccedil;a, İsl&acirc;m &Acirc;lemi ezilmiş ve horlanmıştır. T&uuml;rkler İsl&acirc;m&rsquo;ın koruyucu g&uuml;c&uuml; olmuşlardır.&rdquo; Dileriz asırlarca him&acirc;ye ettiğimiz İsl&acirc;m Halkaların torunları da bunu g&ouml;r&uuml;r.<br /> &ldquo;T&uuml;rkleri &ccedil;ok seviyorum. Tarih boyunca kahramanlıklarıyla, cesaret ve atılganlıklarıyla kendilerini kabul ettirmişlerdir. Milli ve manevi değerlerine bağlıdırlar. Dostluklarına g&uuml;venilir, d&uuml;şmanlıklarından korkulur...&rdquo;<br /> &ldquo;Ancak ne yazık ki, bazı İsl&acirc;m &Uuml;lkeleri, emperyalist g&uuml;&ccedil;lerin oyununa gelerek T&uuml;rklere ihanet etmişlerdir. T&uuml;rklere ihanet ederek arkadan vuranlar belasını bulmuştur. Bug&uuml;n bazı İsl&acirc;m &Uuml;lkeleri&rsquo;ndeki &ccedil;ıkmazlar ve sıkıntılar, bu tarihi hatanın bedelidir.&rdquo;<br /> &ldquo;T&uuml;rk olduğum i&ccedil;in &Ccedil;e&ccedil;en, &Ccedil;e&ccedil;en olduğum i&ccedil;in T&uuml;rk&#39;&uuml;m.&rdquo; Cevher DUDAYEV&nbsp;<br /> (Cevher DUDAYEV&rsquo;de bir r&ouml;portajında Karakumuk T&uuml;rk&uuml; olduğunu a&ccedil;ıklamıştı.)</p> <p>Biz ırk&ccedil;ı değiliz. Ancak, Millet ve Mill&icirc; bağlar da tarihin her devrinde karşımıza &ccedil;ıkmış bir sosyal ger&ccedil;ekliktir. İsl&acirc;m&rsquo;ın ve Rabbimizin emirlerini aşan her şey beşer&icirc;dir ve bizi sapkınlığa g&ouml;t&uuml;r&uuml;r.&nbsp;<br /> Sosyal meselelere Allah&rsquo;ın emri &ccedil;izgileri i&ccedil;inde bakıp, &ccedil;&ouml;z&uuml;m &ouml;neriyoruz.</p> <p>Burada Seyyid Ahmed ARV&Acirc;Sİ Merhumun modern d&uuml;nyanın dayattığı tanımlara karşı bu toprağın evl&acirc;dı olarak yaptığı bir yaklaşıma değinmek istiyorum.<br /> &ldquo;İ&ccedil;timai Irk biyolojinin konusu değildir, sosyolojinin konusudur. Bir milleti teşkil eden fertlerin, ailelerin, sınıf ve tabakaların &quot;soy birliği&quot; şuurudur. Ortak bir şuur tarzında beliren &quot;mensubiyet duygusunun&quot; soy ve kan birliği şuuru bi&ccedil;iminde de duyulmasıdır. Zaten, biyolojik ver&acirc;setin yanında, ortak k&uuml;lt&uuml;r, ortak coğrafya, ortak hayat tarzı ve ortak m&uuml;cadeleler, bir milletin fert ve tabakalarını hem ruh&icirc;, hem de fizik bakımından birbirine yaklaştırır. (Arvasi, T&uuml;rk- İslam &Uuml;lk&uuml;s&uuml; 1, sf:119)<br /> &ldquo;&quot;Biyolojik ırkı&ccedil;ılık&quot; par&ccedil;alayıcı ve b&ouml;l&uuml;c&uuml; bir karakter taşıdığı halde, &quot;i&ccedil;timai ırk&quot; birleştirici ve b&uuml;t&uuml;nleştirici bir &ouml;zellik taşır. Kimse biyolojik ver&acirc;setini tayin iradesine sahip değildir. Ama &quot;i&ccedil;timai ırk&quot; tercihine a&ccedil;ıktır. Aynı tarihe, aynı k&uuml;lt&uuml;re, aynı din ve &uuml;lk&uuml;ye sahip insanlar arasında &quot;kan ve soy birliği&quot; şuurunun g&uuml;&ccedil;lenmesine yol a&ccedil;ar. Kendi i&ccedil;ine kapanan dar b&ouml;lge, aşiret, tabaka, etnik gruplar arasında evlilik k&ouml;pr&uuml;leri kurarak &quot;MİLLİ ŞUURU&quot; g&uuml;&ccedil;lendirir. (Arvasi, T&uuml;rk-İslam &Uuml;lk&uuml;s&uuml; 1, sf:121)<br /> Yukarıdaki satırları yazan, T&uuml;rk-İsl&acirc;m &Uuml;lk&uuml;s&uuml;&rsquo;n&uuml;n yazarı b&uuml;y&uuml;k m&uuml;tefekkir S. Ahmet ARV&Acirc;Sİ Merhum, Doğubayazıt doğumludur. Neseb/biyolojik ırk olarak seyyid, sosyolojik olarak anadili K&uuml;rt&ccedil;e..</p> <p>&ldquo;&Ccedil;atma, kurban olayım, &ccedil;ehreni ey nazlı hilal!<br /> Kahraman ırkıma bir g&uuml;l! Ne bu şiddet, bu celal?<br /> Sana olmaz d&ouml;k&uuml;len kanlarımız sonra helal...<br /> Hakkıdır, hakk&#39;a tapan, milletimin istiklal!&rdquo;<br /> İstikl&acirc;l Marşı&rsquo;mızı yazan, Arnavut K&ouml;kenli Mill&icirc; Ş&acirc;irimizin &ldquo;kahraman ırkım&rdquo; dediği ırk nasıl bir şeydir?&nbsp;</p> <p>Aşağıda, O&rsquo;nun m&uuml;c&acirc;dele azmini de anlatan birka&ccedil; c&uuml;mleyi de hatırlatmak istiyorum.&nbsp;<br /> &ldquo;Batmayacağına inanarak suya bas, y&uuml;r&uuml;r gidersin. Mucize y&uuml;r&uuml;yebilmen değil, inanabilmendir.&rdquo;<br /> &ldquo;Benim milliyet&ccedil;ilik anlayışımda asla ırk&ccedil;ılığa, b&ouml;lgeciliğe ve dar kavmiyet şuuruna yer yoktur.&rdquo;<br /> &ldquo;Bir Doğu Anadolu &ccedil;ocuğu olarak, doğduğum ve b&uuml;y&uuml;d&uuml;ğ&uuml;m b&ouml;lge etrafında d&ouml;nd&uuml;r&uuml;lmek istenen hain niyetlere, kahpe tertiplere karşı elbette kayıtsız kalamazdım. Beni yakından tanıyanlar, b&uuml;t&uuml;n hayatımı ve &ccedil;alışmalarımı T&uuml;rk-İslam &Uuml;lk&uuml;s&uuml;&#39;ne vakfettiğimi elbette bilirler.&rdquo;<br /> &ldquo;Biz M&uuml;sl&uuml;man T&uuml;rk&#39;&uuml;z.&nbsp;<br /> Bizi, gelecek asırlarda yine biz olarak temsil edebilecek g&uuml;&ccedil;l&uuml; kadrolara muhtacız.&nbsp; Kadrolar değişmedik&ccedil;e, anayasalar, kanunlar, kararnameler ve t&uuml;z&uuml;kler değişse bile bir mana ifade etmez.&rdquo;</p> <p>Aşağıdaki dehşetli uyarısına da dikkatinizi &ccedil;ekiyorum.<br /> &ldquo;Hayretle g&ouml;rd&uuml;m ki bu &uuml;lkede T&Uuml;RK kelimesinden &uuml;rkenler var. Yine hayretle g&ouml;rd&uuml;m ki bu &uuml;lkede İSL&Acirc;M kelimesinden &uuml;rkenler var. Ve yine &uuml;rpererek g&ouml;rd&uuml;m ki, bu &uuml;lkede T&Uuml;RK ve İSL&Acirc;M kelimelerinin yan yana gelmesinden dehşete kapılan kişi ve &ccedil;evreler var.&rdquo;</p> <p>Son iki y&uuml;zyılda Milletimiz ve &Uuml;mmet-i Muhammed, esaslarından ve kendi ger&ccedil;eklerinden kopuk tanımlarla, eblehleştirilmişitir.<br /> Hi&ccedil; kimse neden d&uuml;ş&uuml;nmez?.. Hangi ger&ccedil;eklerle, tanımlarla, &ouml;ncelik ve gayretlerle asırlarca g&uuml;&ccedil;l&uuml;, etkin ve bayındır olduk? Hangi hatalarla ve sapkınlıklarla s&uuml;nepeleştik?<br /> Bizi kocaman yurtlarımız nasıl parampar&ccedil;a edildi? H&acirc;l&acirc; par&ccedil;alamaya &ccedil;alışıyorlar ki sonu yok edilmektir. İngiltere neden &ldquo;G&uuml;neş batmayan&rdquo; imparatorluk?<br /> Hangi resmi dilleri İngilizce olan, İngilizce konuşan İngiliz Milletler Topluluğu &uuml;lke İngiliz asıllıdır? İngilizlerle akrabadır? En ilginci de İngilizlerin tec&acirc;v&uuml;z ve katliamlarına uğramamıştır?<br /> T&uuml;rk Milleti&rsquo;ne &ldquo;Bizi s&ouml;m&uuml;rd&uuml;n&uuml;z.&rdquo; diyen Arap profes&ouml;r&uuml;n &ccedil;ocukları Arap&ccedil;a bilmemekte, İngilizce konuşabilmektedir.</p> <p>Biz, Anayurt, Anadolu&rsquo;nun &ccedil;ocukları, kendine T&uuml;rk, K&uuml;rt, Azer&icirc;, &Ouml;zbek, Tatar, Uygur,&nbsp; &Ccedil;erkez, Dağlı, Kara&ccedil;ay, Abaza, Arnavut, Boşnak, Kazak, Pomak, Y&ouml;r&uuml;k, T&uuml;rkmen, &Ccedil;epni, Laz vb. t&uuml;rl&uuml; tanımlarla if&acirc;de edenler..&nbsp;<br /> Bilin ki sosyal anlamda hepimiz B&uuml;y&uuml;k T&uuml;rk Milleti&rsquo;yiz. İsl&acirc;m Orduları&rsquo;nın komando ve &ouml;nc&uuml; birlikleriyiz. İsl&acirc;m Katarı&rsquo;nın lokomotifiyiz. &Uuml;mmetin yan yana sıfırlar gibi dizilmiş, mazlum halk ve devletlerinin &ouml;n&uuml;ndeki &ldquo;1&rdquo; biziz. Adeta &ldquo;1&rdquo;000000 gibi&hellip;</p> <p>Anadolu, ilmi ve fenni &ouml;ğrenmeli, teknolojiyi &uuml;retime katmalı, ilim, fen ve teknolojik gelişimde, d&uuml;nyayı ge&ccedil;meli ve t&uuml;m İsl&acirc;m &Acirc;lemi&rsquo;ne &ouml;rnek ve &ouml;nc&uuml; olmalıdır.&nbsp;<br /> Tarih, coğrafya ve g&uuml;n&uuml;m&uuml;z ger&ccedil;ekleri Rabbimizin emirlerini bize &acirc;det&acirc; hatırlatmaktadır, bizi &ouml;nc&uuml; olmaya zorlamaktadır.&nbsp; &nbsp; &nbsp;&nbsp;<br /> &nbsp;<br /> Strateji ve Y&ouml;netim Uzmanı<br /> Emekli Yarbay Halil MERT</p>
Ekleme Tarihi: 12 Şubat 2021 - Cuma

Sıfırların Önünde “1”, ya da Tren Katarına Lokomotif Olmak..

<p>Yugoslavya&rsquo;da 1939 yılında Boşnak M&uuml;sl&uuml;manlar bir İlmih&acirc;l bastırmışlar.<br /> T&uuml;rkl&uuml;ğ&uuml;n Şartları?<br /> Kelime-i Şeh&acirc;det, Namaz, Zek&acirc;t, Oru&ccedil;, Hac.. İsl&acirc;mın Şartları diye bunları &ouml;ğrettiler değil mi &ccedil;ocukken.&nbsp;<br /> İl&acirc;vesi var. 6. Madde.. Cih&acirc;d etmek.&nbsp;<br /> Yani, Cih&acirc;d eden M&uuml;sl&uuml;mandır T&uuml;rk. &Ouml;yle demiş M&uuml;sl&uuml;man Boşnak 1939 yılında, Sırp Krala rağmen.&nbsp;</p> <p>Hacı Bekt&acirc;ş-ı Vel&icirc;, M&acirc;kalat&rsquo;ta 1. Kapı şeriat&rsquo;ta, namaz, zek&acirc;t, oru&ccedil;, hac ve gaz&acirc; (cihad) diyor.</p> <p>M&uuml;sl&uuml;man T&uuml;rk Milleti, İsl&acirc;m D&uuml;nyası&rsquo;nda ve t&uuml;m Asya&rsquo;da m&uuml;c&acirc;dele azmi ile tanındı. Avrupa, Ha&ccedil;lı ve g&uuml;n&uuml;m&uuml;z emperyalizminin karşısında yine bu cihad, gaz&acirc;, m&uuml;c&acirc;dele azmi ile durmaktadır.</p> <p>T&uuml;rkiye, k&uuml;reselleşmenin ve iletişim imk&acirc;nlarının artması ile İsl&acirc;m ve T&uuml;rk D&uuml;nyası&rsquo;nda yakından izlenmektedir. &Acirc;det&acirc; &uuml;lkemizin i&ccedil; meseleleri ve kutuplaşmalar medeniyet Coğrafyamızın diğer &uuml;lkelerinde de aynen oluşmaktadır.&nbsp;<br /> &Uuml;lkemizde temel ayrışma, Milli Cephe ve Gayrimilli Unsurlar şeklinde olmalıdır. Siyaset, cemaat, tarikat duruşları ve hezeyanları yersiz g&uuml;ndemler, ge&ccedil;mişin gereksiz, bu g&uuml;n&uuml; ve yarını şekillendirmeyecek kavgaları sonucu Milletimizin enerjisi s&ouml;m&uuml;r&uuml;lmekte ve harcanmaktadır.</p> <p>T&uuml;rk Milleti&rsquo;nin İsl&acirc;m &Acirc;lemi&rsquo;ndeki yerinden s&ouml;z edip, tarih ve coğrafyanın dayatmalarından bahsettiğinizde birileri sizi b&acirc;zen modernizm, bazen de dindarlık ve İsl&acirc;m adına IRK&Ccedil;ILIK, FAŞİZM ve CEH&Acirc;LET ile ith&acirc;m etmekten &ccedil;ekinmemektedir.</p> <p>İttih&acirc;d-ı İsl&acirc;m (İsl&acirc;m Birliği) kongresinde Malezya&rsquo;dan gelmiş bir profes&ouml;r diyor ki; &ldquo;İsl&acirc;m D&uuml;nyası bir tren katarıdır. Lokomotifi T&uuml;rkler&rsquo;dir, T&uuml;rkler olmalıdırlar.&rdquo; Biz aynı şeyi s&ouml;ylediğimizde ırk&ccedil;ı diyenlerin bazıları utanmadan yanımızda ayakta alkışlıyorlar.&nbsp;<br /> Yine, bir Arap İsl&acirc;m &Acirc;limi &ldquo;Biz M&uuml;sl&uuml;manlar yan yana sıfırlarız ma&acirc;lesef.&rdquo; diyor. &ldquo;&Ouml;n&uuml;m&uuml;zde T&uuml;rkler 1 (bir) olursa milyon g&uuml;&ccedil;l&uuml; oluruz. Yoksa altı t&acirc;ne sıfırız.&rdquo; Bakıyorsunuz bunu s&ouml;yleyince bizleri ırk&ccedil;ılıkla, k&uuml;f&uuml;rle ith&acirc;m eden zev&acirc;t yine ayakta alkışlıyor. Bu ikiy&uuml;zl&uuml;, samimiyetsiz adamlar Aziz Milletimizin kafasını karıştırıyor s&acirc;dece.</p> <p>&ldquo;Ey iman edenler!&nbsp;<br /> Sizden kim dininden d&ouml;nerse bilsin ki, Allah onların yerine &ouml;yle bir topluluk getirir ki, Allah onları sever, onlar da Allah&rsquo;ı severler. Onlar m&uuml;minlere karşı al&ccedil;ak g&ouml;n&uuml;ll&uuml;, k&acirc;firlere karşı onurlu ve zorludurlar. Allah yolunda m&uuml;cahede eder ve bu hususta dil uzatan hi&ccedil;bir kimsenin ayıplamasından korkmazlar. İşte bu, Allah&rsquo;ın &ouml;yle bir l&uuml;tfudur ki, dilediğine verir. Allah v&acirc;si ve al&icirc;mdir (ihsanı boldur, her şeyi hakkıyla bilir).(Maide, 5/54)&rdquo;<br /> Tarih, &acirc;deta, Abb&acirc;siler sonrası yaşananlarla M&uuml;sl&uuml;man T&uuml;rk Milleti&rsquo;nin bu ayete m&acirc;zh&acirc;r h&acirc;lini g&ouml;stermektedir. Şu &acirc;na kadar da başka bir topluluk hen&uuml;z g&ouml;r&uuml;nmemektedir. Demek ki, y&uuml;k ve bayrak h&acirc;l&acirc; M&uuml;sl&uuml;man T&uuml;rk Milleti&rsquo;nin omuzlarındadır.<br /> S. Nursi diyor ki; &ldquo;İşte, ey ehl-i Kur&rsquo;&acirc;n olan şu vatanın evl&acirc;tları! Altı y&uuml;z sene değil, belki Abbas&icirc;ler zamanından beri, bin senedir Kur&rsquo;&acirc;n-ı Hak&icirc;min bayraktarı olarak b&uuml;t&uuml;n cihana karşı meydan okuyup Kur&rsquo;&acirc;n&rsquo;ı il&acirc;n etmişsiniz. Milliyetinizi Kur&rsquo;&acirc;n&rsquo;a ve İsl&acirc;miyete kal&rsquo;a yaptınız. B&uuml;t&uuml;n d&uuml;nyayı susturdunuz, m&uuml;thiş teh&acirc;c&uuml;m&acirc;tı def ettiniz.&rdquo;<br /> &nbsp;&ldquo;Efendiler, Ben herşeyden evvel M&uuml;sl&uuml;man&rsquo;ım ve K&uuml;rdistan&#39;da d&uuml;nyaya geldim. Fakat bu T&uuml;rklere hizmet ettim ve 99 menfaatli hizmetim T&uuml;rklere olmuş ve en &ccedil;ok hayatım T&uuml;rkler i&ccedil;inde ge&ccedil;miş ve en sadık ve en h&acirc;lis kardeşlerim T&uuml;rklerden &ccedil;ıkmış ve İsl&acirc;miyet ordularının en kahramanı T&uuml;rkler olduğundan, meslek ve hizmet-i Kur&#39;&acirc;niyem cihetiyle, her milletten ziyade T&uuml;rkleri sevmek ve taraftar olmak kuds&icirc; hizmetimin muktezası olduğundan, bana K&uuml;rt diyen ve kendini milliyetperver g&ouml;steren adamların bini kadar T&uuml;rk milletine hizmet ettiğimi, hakik&icirc; ve civanmert bin T&uuml;rk gen&ccedil;lerini işh&acirc;d edebilirim.&rdquo; (Tarih&ccedil;e-i Hayat, Eskişehir Hayatı.)</p> <p>Vicdanlara, &Ccedil;e&ccedil;en Lider, şehid Cevher DUDAYEV&rsquo;in birka&ccedil; s&ouml;z&uuml;n&uuml; hatırlatmak istiyorum.<br /> &ldquo;Şimdi gururla s&ouml;ylemek istiyorum ki, &Ccedil;e&ccedil;enler tarih boyunca T&uuml;rklere bağlı kalmışlar ve tarihin hi&ccedil;bir d&ouml;neminde ihanet etmemişlerdir.&rdquo;<br /> &ldquo;T&uuml;rkiye hem T&uuml;rk D&uuml;nyası&rsquo;nın hem de İsl&acirc;m &Acirc;lemi&rsquo;nin &uuml;mit ışığıdır. Bu ışığın s&ouml;nmesi hem İsl&acirc;m &Acirc;lemi&rsquo;nin, hem de T&uuml;rk D&uuml;nyası&rsquo;nın karanlığa g&ouml;m&uuml;lmesi demektir.&rdquo; Aziz şehidim, rahat uyu, bu karanlığa m&uuml;s&acirc;ade etmeyeceğiz.&rdquo;<br /> &ldquo;Tarih boyunca İsl&acirc;m &Acirc;lemi T&uuml;rklerden faydalanmıştır.&rdquo;&nbsp;<br /> &ldquo;T&uuml;rkler g&uuml;&ccedil;l&uuml; olduk&ccedil;a İsl&acirc;m &Acirc;lemi rahat ve huzur i&ccedil;inde olmuştur; T&uuml;rkler zayıfladık&ccedil;a, İsl&acirc;m &Acirc;lemi ezilmiş ve horlanmıştır. T&uuml;rkler İsl&acirc;m&rsquo;ın koruyucu g&uuml;c&uuml; olmuşlardır.&rdquo; Dileriz asırlarca him&acirc;ye ettiğimiz İsl&acirc;m Halkaların torunları da bunu g&ouml;r&uuml;r.<br /> &ldquo;T&uuml;rkleri &ccedil;ok seviyorum. Tarih boyunca kahramanlıklarıyla, cesaret ve atılganlıklarıyla kendilerini kabul ettirmişlerdir. Milli ve manevi değerlerine bağlıdırlar. Dostluklarına g&uuml;venilir, d&uuml;şmanlıklarından korkulur...&rdquo;<br /> &ldquo;Ancak ne yazık ki, bazı İsl&acirc;m &Uuml;lkeleri, emperyalist g&uuml;&ccedil;lerin oyununa gelerek T&uuml;rklere ihanet etmişlerdir. T&uuml;rklere ihanet ederek arkadan vuranlar belasını bulmuştur. Bug&uuml;n bazı İsl&acirc;m &Uuml;lkeleri&rsquo;ndeki &ccedil;ıkmazlar ve sıkıntılar, bu tarihi hatanın bedelidir.&rdquo;<br /> &ldquo;T&uuml;rk olduğum i&ccedil;in &Ccedil;e&ccedil;en, &Ccedil;e&ccedil;en olduğum i&ccedil;in T&uuml;rk&#39;&uuml;m.&rdquo; Cevher DUDAYEV&nbsp;<br /> (Cevher DUDAYEV&rsquo;de bir r&ouml;portajında Karakumuk T&uuml;rk&uuml; olduğunu a&ccedil;ıklamıştı.)</p> <p>Biz ırk&ccedil;ı değiliz. Ancak, Millet ve Mill&icirc; bağlar da tarihin her devrinde karşımıza &ccedil;ıkmış bir sosyal ger&ccedil;ekliktir. İsl&acirc;m&rsquo;ın ve Rabbimizin emirlerini aşan her şey beşer&icirc;dir ve bizi sapkınlığa g&ouml;t&uuml;r&uuml;r.&nbsp;<br /> Sosyal meselelere Allah&rsquo;ın emri &ccedil;izgileri i&ccedil;inde bakıp, &ccedil;&ouml;z&uuml;m &ouml;neriyoruz.</p> <p>Burada Seyyid Ahmed ARV&Acirc;Sİ Merhumun modern d&uuml;nyanın dayattığı tanımlara karşı bu toprağın evl&acirc;dı olarak yaptığı bir yaklaşıma değinmek istiyorum.<br /> &ldquo;İ&ccedil;timai Irk biyolojinin konusu değildir, sosyolojinin konusudur. Bir milleti teşkil eden fertlerin, ailelerin, sınıf ve tabakaların &quot;soy birliği&quot; şuurudur. Ortak bir şuur tarzında beliren &quot;mensubiyet duygusunun&quot; soy ve kan birliği şuuru bi&ccedil;iminde de duyulmasıdır. Zaten, biyolojik ver&acirc;setin yanında, ortak k&uuml;lt&uuml;r, ortak coğrafya, ortak hayat tarzı ve ortak m&uuml;cadeleler, bir milletin fert ve tabakalarını hem ruh&icirc;, hem de fizik bakımından birbirine yaklaştırır. (Arvasi, T&uuml;rk- İslam &Uuml;lk&uuml;s&uuml; 1, sf:119)<br /> &ldquo;&quot;Biyolojik ırkı&ccedil;ılık&quot; par&ccedil;alayıcı ve b&ouml;l&uuml;c&uuml; bir karakter taşıdığı halde, &quot;i&ccedil;timai ırk&quot; birleştirici ve b&uuml;t&uuml;nleştirici bir &ouml;zellik taşır. Kimse biyolojik ver&acirc;setini tayin iradesine sahip değildir. Ama &quot;i&ccedil;timai ırk&quot; tercihine a&ccedil;ıktır. Aynı tarihe, aynı k&uuml;lt&uuml;re, aynı din ve &uuml;lk&uuml;ye sahip insanlar arasında &quot;kan ve soy birliği&quot; şuurunun g&uuml;&ccedil;lenmesine yol a&ccedil;ar. Kendi i&ccedil;ine kapanan dar b&ouml;lge, aşiret, tabaka, etnik gruplar arasında evlilik k&ouml;pr&uuml;leri kurarak &quot;MİLLİ ŞUURU&quot; g&uuml;&ccedil;lendirir. (Arvasi, T&uuml;rk-İslam &Uuml;lk&uuml;s&uuml; 1, sf:121)<br /> Yukarıdaki satırları yazan, T&uuml;rk-İsl&acirc;m &Uuml;lk&uuml;s&uuml;&rsquo;n&uuml;n yazarı b&uuml;y&uuml;k m&uuml;tefekkir S. Ahmet ARV&Acirc;Sİ Merhum, Doğubayazıt doğumludur. Neseb/biyolojik ırk olarak seyyid, sosyolojik olarak anadili K&uuml;rt&ccedil;e..</p> <p>&ldquo;&Ccedil;atma, kurban olayım, &ccedil;ehreni ey nazlı hilal!<br /> Kahraman ırkıma bir g&uuml;l! Ne bu şiddet, bu celal?<br /> Sana olmaz d&ouml;k&uuml;len kanlarımız sonra helal...<br /> Hakkıdır, hakk&#39;a tapan, milletimin istiklal!&rdquo;<br /> İstikl&acirc;l Marşı&rsquo;mızı yazan, Arnavut K&ouml;kenli Mill&icirc; Ş&acirc;irimizin &ldquo;kahraman ırkım&rdquo; dediği ırk nasıl bir şeydir?&nbsp;</p> <p>Aşağıda, O&rsquo;nun m&uuml;c&acirc;dele azmini de anlatan birka&ccedil; c&uuml;mleyi de hatırlatmak istiyorum.&nbsp;<br /> &ldquo;Batmayacağına inanarak suya bas, y&uuml;r&uuml;r gidersin. Mucize y&uuml;r&uuml;yebilmen değil, inanabilmendir.&rdquo;<br /> &ldquo;Benim milliyet&ccedil;ilik anlayışımda asla ırk&ccedil;ılığa, b&ouml;lgeciliğe ve dar kavmiyet şuuruna yer yoktur.&rdquo;<br /> &ldquo;Bir Doğu Anadolu &ccedil;ocuğu olarak, doğduğum ve b&uuml;y&uuml;d&uuml;ğ&uuml;m b&ouml;lge etrafında d&ouml;nd&uuml;r&uuml;lmek istenen hain niyetlere, kahpe tertiplere karşı elbette kayıtsız kalamazdım. Beni yakından tanıyanlar, b&uuml;t&uuml;n hayatımı ve &ccedil;alışmalarımı T&uuml;rk-İslam &Uuml;lk&uuml;s&uuml;&#39;ne vakfettiğimi elbette bilirler.&rdquo;<br /> &ldquo;Biz M&uuml;sl&uuml;man T&uuml;rk&#39;&uuml;z.&nbsp;<br /> Bizi, gelecek asırlarda yine biz olarak temsil edebilecek g&uuml;&ccedil;l&uuml; kadrolara muhtacız.&nbsp; Kadrolar değişmedik&ccedil;e, anayasalar, kanunlar, kararnameler ve t&uuml;z&uuml;kler değişse bile bir mana ifade etmez.&rdquo;</p> <p>Aşağıdaki dehşetli uyarısına da dikkatinizi &ccedil;ekiyorum.<br /> &ldquo;Hayretle g&ouml;rd&uuml;m ki bu &uuml;lkede T&Uuml;RK kelimesinden &uuml;rkenler var. Yine hayretle g&ouml;rd&uuml;m ki bu &uuml;lkede İSL&Acirc;M kelimesinden &uuml;rkenler var. Ve yine &uuml;rpererek g&ouml;rd&uuml;m ki, bu &uuml;lkede T&Uuml;RK ve İSL&Acirc;M kelimelerinin yan yana gelmesinden dehşete kapılan kişi ve &ccedil;evreler var.&rdquo;</p> <p>Son iki y&uuml;zyılda Milletimiz ve &Uuml;mmet-i Muhammed, esaslarından ve kendi ger&ccedil;eklerinden kopuk tanımlarla, eblehleştirilmişitir.<br /> Hi&ccedil; kimse neden d&uuml;ş&uuml;nmez?.. Hangi ger&ccedil;eklerle, tanımlarla, &ouml;ncelik ve gayretlerle asırlarca g&uuml;&ccedil;l&uuml;, etkin ve bayındır olduk? Hangi hatalarla ve sapkınlıklarla s&uuml;nepeleştik?<br /> Bizi kocaman yurtlarımız nasıl parampar&ccedil;a edildi? H&acirc;l&acirc; par&ccedil;alamaya &ccedil;alışıyorlar ki sonu yok edilmektir. İngiltere neden &ldquo;G&uuml;neş batmayan&rdquo; imparatorluk?<br /> Hangi resmi dilleri İngilizce olan, İngilizce konuşan İngiliz Milletler Topluluğu &uuml;lke İngiliz asıllıdır? İngilizlerle akrabadır? En ilginci de İngilizlerin tec&acirc;v&uuml;z ve katliamlarına uğramamıştır?<br /> T&uuml;rk Milleti&rsquo;ne &ldquo;Bizi s&ouml;m&uuml;rd&uuml;n&uuml;z.&rdquo; diyen Arap profes&ouml;r&uuml;n &ccedil;ocukları Arap&ccedil;a bilmemekte, İngilizce konuşabilmektedir.</p> <p>Biz, Anayurt, Anadolu&rsquo;nun &ccedil;ocukları, kendine T&uuml;rk, K&uuml;rt, Azer&icirc;, &Ouml;zbek, Tatar, Uygur,&nbsp; &Ccedil;erkez, Dağlı, Kara&ccedil;ay, Abaza, Arnavut, Boşnak, Kazak, Pomak, Y&ouml;r&uuml;k, T&uuml;rkmen, &Ccedil;epni, Laz vb. t&uuml;rl&uuml; tanımlarla if&acirc;de edenler..&nbsp;<br /> Bilin ki sosyal anlamda hepimiz B&uuml;y&uuml;k T&uuml;rk Milleti&rsquo;yiz. İsl&acirc;m Orduları&rsquo;nın komando ve &ouml;nc&uuml; birlikleriyiz. İsl&acirc;m Katarı&rsquo;nın lokomotifiyiz. &Uuml;mmetin yan yana sıfırlar gibi dizilmiş, mazlum halk ve devletlerinin &ouml;n&uuml;ndeki &ldquo;1&rdquo; biziz. Adeta &ldquo;1&rdquo;000000 gibi&hellip;</p> <p>Anadolu, ilmi ve fenni &ouml;ğrenmeli, teknolojiyi &uuml;retime katmalı, ilim, fen ve teknolojik gelişimde, d&uuml;nyayı ge&ccedil;meli ve t&uuml;m İsl&acirc;m &Acirc;lemi&rsquo;ne &ouml;rnek ve &ouml;nc&uuml; olmalıdır.&nbsp;<br /> Tarih, coğrafya ve g&uuml;n&uuml;m&uuml;z ger&ccedil;ekleri Rabbimizin emirlerini bize &acirc;det&acirc; hatırlatmaktadır, bizi &ouml;nc&uuml; olmaya zorlamaktadır.&nbsp; &nbsp; &nbsp;&nbsp;<br /> &nbsp;<br /> Strateji ve Y&ouml;netim Uzmanı<br /> Emekli Yarbay Halil MERT</p>
Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haber111.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.